Gå til innhold

Hvordan kan Ghz forsvinne?

Konkhra

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte pc'en min for sånn cirka et år siden var det AMD Athlon 1.9 ghz på pc'en helt til for 3 uker siden da helle pc'en kræsja og det skjedde noe galt med hardisken. Så når det meste fungerer igjen så når jeg sjekker på system og på de greie jeg har lastet ned fra AMD står det også at jeg bare har 1.1 Ghz nå... har noen noe svar på hva som har skjedd? har resten av Ghz bare død under kræsjet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, sannsynligvis har hovedkortet klokket ned systembussen fra 166Mzh til 100Mhz eller noe. Prøv å sette den opp igjen. Den heter "FSB" i BIOS, og du kommer til BIOS ved å trykke DEL-knappen under oppstart eller noe.

Ja, det kan fort skje det. I fjor sommer synes jeg CPUen min viste så lave temperaturer. Det viste seg selvsagt at den kjørte med Front Side Bus = 100MHz istedet for 133MHz. Det var dog en AMD XP2200.

Som du sier, så fikses det lett ved å gå inn i BIOS setup.

Lenke til kommentar
Jepp, sannsynligvis har hovedkortet klokket ned systembussen fra 166Mzh til 100Mhz eller noe. Prøv å sette den opp igjen. Den heter "FSB" i BIOS, og du kommer til BIOS ved å trykke DEL-knappen under oppstart eller noe.

Ja, det kan fort skje det. I fjor sommer synes jeg CPUen min viste så lave temperaturer. Det viste seg selvsagt at den kjørte med Front Side Bus = 100MHz istedet for 133MHz. Det var dog en AMD XP2200.

Som du sier, så fikses det lett ved å gå inn i BIOS setup.

JA! det er den AMD'en jeg har!

Lenke til kommentar
Det skjer av og til at kreftene "lekker" ut av prosessoren. Hvis du presser den hardt kan den bli utbrent, og mister da evnen til å kjøre for fullt.

Edit: Jeg spøker så klart. Hør på det de andre sier.

Har du lyst på ferie?

Edit, du kom meg i forkjøpet :yes:

Trådstarter: som beskrevet, still fsb til 133 , vist du leter etter advanced bios settings så finner du sikkert fsb under der.

Hvilket hovedkort har du?

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Det skjer av og til at kreftene "lekker" ut av prosessoren. Hvis du presser den hardt kan den bli utbrent, og mister da evnen til å kjøre for fullt.

Edit: Jeg spøker så klart. Hør på det de andre sier.

Har du lyst på ferie?

Edit, du kom meg i forkjøpet :yes:

Trådstarter: som beskrevet, still fsb til 133 , vist du leter etter advanced bios settings så finner du sikkert fsb under der.

Hvilket hovedkort har du?

AMD Athlon 2200XP har jeg, det er ikke det beste men sånt kan skje det funker iallefall, eller gjorde :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...