Carnifex Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg har funnet ut at jeg sliter voldsomt med bruken av ett og et. Et firma osv. Er det noen som har en huskeregel eller som kan forklare meg dette? begynner å bli en stund siden jeg hadde gramatikk på skolen. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 et hus.. altså som i tingen hus.. ett egg som i 1 egg.. altså for å si at du har 1 ting... vet ikke helt selv.. men det er dette jeg tror det er Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 bakemestern er inne på noe. "Ett" når det er snakk om et antall du vil presisere, "et" når det er snakk om den ubestemte artikkelen. "Se, der er det et hus!" "Se, der er det ett hus, men ikke to!" Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 "Ett" er når man skal spesifisere at det bare er ett eneste hus. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Glimrende. Tror jeg skjønner. Tusen takk for hjelpen folkens. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Lærte jeg noe i dag og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå