gglunde Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg har følgende konfigurasjon: Stasjonær PC tilkoplet trådløs ruter (D-Link 624, 54 Mbps) via kabel. Ruter tilkoplet Internett via ADSL. Bærbar PC med innebygd trådløst nettverkskort tilkoplet ruter. Begge kjører Windows XP pro. Nettverksforbindelsen er satt om med 64-bits kryptering. Hvis den trådløse PCen er slått av, så fungerer den stasjonær PC topp mht. hastighet mot Internett. I det jeg slår på den bærbare og den får kontakt med ruter, så faller hastigheten mot Internett dramatisk på den stasjonære. Jeg kan bruke opp til et minutt å få opp en vanlig internettside. Den bærbare oppfører seg likedan. Konfigureringsverktøyet for den trådløse tilkoplingen på den bærbare PC’en melder om full signalstyrke. Men når jeg går inn på egenskaper for nettverktilkoplingen, så viser den en hastighet som IKKE er 54 Mbps. Den varier fra 1 – 11 Mbps. Jeg har også forsøkt å kople ut det innebygde nettverkskortet i den bærbare og sette inn et eksternt PCMCIA-kort for trådløst nettverk. Jeg får akkurat samme resultat. Dette kortet har jeg testet på en annen PC og der fungerte det. Jeg har også forsøkt kabel mellom bærbar og ruter -> samme resultat. Min konklusjon er derfor at problemet ligger i den bærbare PCen, evt. i samspillet med ruteren. Det virker som ruteren blir ”jamet” ned av den bærbare slik at det går utover hastigheten også mot den stasjonære. Noen som har opplevd lignende problemer ? Noen tips til videre feilsøking ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå