Gå til innhold

Hvilket 333-hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel...ja...innrømmer det... :smile:

 

Lar meg påvirke av tester...kjøpte gigabyte på Toms Hardware anbefaling.

 

Toms Hardware er en side jeg imidlertid har stor respekt for. Alltid noe interesant /viktig fra den kanten.

 

HK kjøpte jeg fra databutikken.no

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 01:35, klo skrev:

soyo korte så jo rått ut!


masse bra på deg og, under features
:grin:


Aldri hørt om soyo før, er det kvalitet?


Hvor får jeg kjøpt det(nettbutikk)





Soyo er meget bra kvalitet du kan kjøpe det med god samvittighet. Er litt usikker på hvor du kan få tak i det nå, men databutikken.com får det inn i midten av mai sier de.

Lenke til kommentar

Er vel litt klokere etter å lese testen på Toms Hardware.

Ser nå at å spørre et slikt spørsmål, er som å spørre hva som er best av Intel og AMD. :smile:

Det er vel like mange meninger som det er hovedkort i handel.

Takk for svar uansett.

Lenke til kommentar

Har selv et A7V333-R kort. Kan ikke annet en å skryte av det, stabilt og raskt. Om du sjekker testen til Tom’s Hardware ligger det helt i tettskiktet i nesten alle Benchmark'ene, en del av dem også helt på topp.

 

Men Gigabyte kortet imponerer meg. Helt rått på de fleste områder. Det ble også utpekt til vinneren av T. H. testen med 18 mobo basert på KT333 brikken til Via . Er en stor Asus fan, men neste gang jeg kjøper meg HK skal jeg kikke nærmere på korta til Gigabyte før jeg bestemmer meg.

 

Synd Gigabyte har leveringsproblemer, om du ikke kan vente Nismo kjøper du deg et A7V-R kort fra Asus :smile:

 

-----

 

Snip fra Toms Hardware:

 

Without a doubt, the Gigabyte is one of the truly model candidates of this test comparison. As opposed to its archrival Asus, this motherboard proves itself through its extensive functionality, better features, higher performance and reasonable price. Included in the package are two USB panels for a total of six USB ports, four of which follow the 2.0 standard. Furthermore, the manufacturer throws in three color-coded IDE cables, as well as a floppy cable. Even a bracket for the ATX interfaces and a sticker diagramming the components are included. Integrated on the board are functions such as PCI sound (Creative CT5880), networking (Realtek RT8100BL), a Promise RAID controller (PDC 20276) and the well-known dual BIOS. Overclocking freaks can increase the CPU core voltage to 1.925 Volt and the AGP to 1.8 Volt. Even though the board is equipped with a passive heatsink for the Northbridge, no irregularities occurred during the test. With respect to performance, the Gigabyte lands third on average. A small bone to pick is that there's no overload protection for the AMD Athlon XP yet. Considering its reasonable price of about $160, the Gigabyte is a real alternative to the established competition.

 

Rune.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...