Gå til innhold

flaks eller? Celeron på kokepunktet!

dkvam

Anbefalte innlegg

Har nylig mekka en PC til min bror , basert på en Celeron "D" 2.4Ghz.

Boxedkjøleren på denne blir kontrollert av en Zalman Fanmate.

Denne PC'n ble sendt i posten fra Stjørdal til Bergen , og det var en spent bror som pakket opp PC'n tidligere ikveld.

Jeg fikk raskt en telefon om at Pc'n restarta etter et par minutter , for så å nekte å boote i et minutt eller 2.

Denne prosedyren hadde han kjørt 3-4 ganger...

(Han er ikke Hardware kyndig)

Jeg ble straks mistenksom , og forklarte han prosedyren med å gå inn i BIOS for å sjekke CPU temp. Den hadde vist 100 og et eller annet! :dribble: , mens den blinka faretruende rødt. Og av egen erfaring så er temp. sensoren forholdsvis nøyaktig på dette HK.(ASUS P4P800-VM)

Ba han slå av pc'n umiddelbart for å sjekke ledninger , og så sant så hadde vifte connectoren falt av under frakt!

yeye , flaks at CPU'en lever?

eller har den innebygget beskyttelse mot slikt.

Datamaskinen fungerer i beste velgående nå heldigvis!!

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og er lei av Intel Vs AMD diskusjoner , og vil ikke ha noe av det her!

Ville bare høre om det var en slik innebygga sak i CPU'en som forhindra at den døde ved en slik hendelse...

Også er jeg bare så glad at Pc'en til min bror virker!!

Det fordi at jeg fikk 3000kr å bygge for , men grunnet Returnering av komponenter grunnet feil++ så endte den opp med å koste meg ca.4000.

Så det hadde bare vært helt toppen om CPU hadde streika.... :roll::)

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
hadde det vært amd så hadde den vært død øyeblikkelig, intel cpuene er av bedre kvalitet å tåler endel mer...har drept amd cpu selv av at vifta har falt av og den var død etter få sekunder uten vifte

Hadde min Athlon 64 3000+ oppe i 103 grader i ca. et minutt.

Dette ble oppdaget ved at alt gikk fryktelig tregt (les: den klokket seg ned for å beskytte seg selv), så jeg sjekket tempen..

Hvorfor den ble så varm? cpu-vifta gikk på 60 rpm fordi en strømledgning var stappa inni den..

Gjett om det ble opprydding inni kabinettet etter det der ;)

PS: For å ha alt på det rene, den ble ikke (merkbart?) skadd :)

Endret av Demolish
Lenke til kommentar
hadde det vært amd så hadde den vært død øyeblikkelig, intel cpuene er av bedre kvalitet å tåler endel mer...har drept amd cpu selv av at vifta har falt av og den var død etter få sekunder uten vifte

Er du helt på bærtur? Intel har bedre kvalitet? AMD tåler faktisk mere varme, og alle nyere amd hovedkort har termal protection system, så det her blir det ikke noen ødelagt cpu med det første nei. Går du langt bakover i tid, var det mulighet for det ja.

:nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...