Gå til innhold

Geforce 6800nu eller FX5900nu?


NoXify

Anbefalte innlegg

Er ute etter et kort hvor jeg får mest mulig for pengene... (Hvem er vel ikke det? :roll: )

 

Valget står mellom et MSI fx5900nu, som jeg får for 1500kr, og et MSI 6800 til 2599 på komplett.

 

Har penger nok, men er usikker på om den ekstra ytelsen er verdt 1000kr mer, siden jeg får 5900 så billig.

 

NoXify

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann på spillene du spiller. Spiller du utelukkende CS, så har du ikke bruk for et 6800-kort (og ikke noe FX5900 heller for den saks skyld). Spiller du derimot Doom 3, Far Cry osv, så ville jeg helt klart gått for 6800-kortet ;) Det kommer selvsagt ann på kravene du stiller til bildekvalitet også. Hvis du ikke har noe imot å sette ned grafikken ett par 7 hakk, så funker FX5900 fett.

Lenke til kommentar
6800-serien gir 100% bedre ytelse (i diverse spill) i forhold til beste 5900-serien. Sånt røft regnet..

 

litt OT - hvilke muligheter for overklokking/flashing er det på 6800 non-pro versjonen? Kan man få den til å yte mot GT/Ultra? Er kanskje bare 128-bit minnebuss? :blush:

Søk og du vil finne en 9 siders tråd om overklokking og scores fra 6800non ultra kort her på skjermkort forumet.

 

Tror den het ''klokkeresultater MSI 6800 non ultra'' eller no.

Lenke til kommentar
6800-serien gir 100% bedre ytelse (i diverse spill) i forhold til beste 5900-serien. Sånt røft regnet..

 

litt OT - hvilke muligheter for overklokking/flashing er det på 6800 non-pro versjonen? Kan man få den til å yte mot GT/Ultra? Er kanskje bare 128-bit minnebuss?  :blush:

Det er 256bits minnebuss både på 6800 og 5900.. Hihi. Men å flashe tror jeg ikke går. Venter spent på om jeg får gjort det med mitt ASUS V9999 Gamer Edition ;)

 

Da kjøper du 6800, så slipper du å oppgradere på en stund. Sett litt krav til bildekvalitet, og FX5900 vil fort begynne å henge etter.

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
6800-serien gir 100% bedre ytelse (i diverse spill) i forhold til beste 5900-serien. Sånt røft regnet..

 

litt OT - hvilke muligheter for overklokking/flashing er det på 6800 non-pro versjonen? Kan man få den til å yte mot GT/Ultra? Er kanskje bare 128-bit minnebuss?  :blush:

Søk og du vil finne en 9 siders tråd om overklokking og scores fra 6800non ultra kort her på skjermkort forumet.

 

Tror den het ''klokkeresultater MSI 6800 non ultra'' eller no.

Den er faktisk på 10 sider!! :D Og du finner den her

Lenke til kommentar
eus' date='22/09/2004 : 21:53'] HALLO!

Selgølgelig har han bruk for et 6800 kort hvis han skal spille CS...

Source er rett rundt hjørnet og da regner jeg med de fleste porterer til det!

Si ikke det! Har noen kamerater som spiller alt for mye CS, og de sverget at de ville være tro mot CS 1.6 selv etter at Source hadde kommet ut. Vet godt at ikke alle kommer til å gjøre som dem, men om trådstarter var like hekta på CS som dem, kunne jeg jo ikke vite før jeg hadde spurt ;)

 

Sannsynligvis så vil fortsatt "vanlig" CS være det mest populære online FPS-spillet lenge etter at CS Source har kommet ut, selv om sikkert de fleste porterer over etter hvert. En av grunnene til dette er selvsagt at Source har skyhøye systemkrav.

Lenke til kommentar
hehe, men er greit å spørre for å være sikker da.. bedre å være 100% sikker, enn å få noe fakta som får deg til å tvile litt på enkelte ting ;)

Ja, men de nevnte fakta kan nå stå i de andre postene da... Og visst han lurer på noe mer, så kan han spør i det topicet som allerede handler om det han er ute etter... Skjønner..?.. ;)

 

Edit: Men ferdig med den saken... :p

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...