PcProffen Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Har for ikke lenge siden hamstra inn et asusp4s533 til min nye 1.6GHz p4nw. (KJEMPEkort)Intel har nettop sluppet sin nye 2.53GHz prosessor, og det sto om den at dette her var svære greier, basert på ny teknologi bla bla. MEN det som jeg merka meg, og som festa seg på netthinna, var at det sto at denne nye prosessortypen (oppgradert nordskog?) krevde en ny type hovedkort.. og da lurer jo jeg,(grønnskolling?) som sitter her med et nytt hovedkort, om det støtter denne "nye" prosessortypen? Eller må jeg nøye meg med å kjøpe en 2.4GHz nw når jeg en gang skal oppgradere, eller må jeg kjøpe nytt HK oxo..? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 sorry, PCProffen(!). Vet ikke, men jeg har også et spørsmål : Det går vel greit å bruke Willamette-prosessor til Asus P4B533? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 De "nye" socket 478 hovedkortene kjører alle tidligere utgaver av Pentium 4, ikke noe problem. Den andre veien, å kjøre 533MHz FSB går glatt på så og si alle kort som har mulighet for å justere FSB (volt tweak kreves ikke). Kort sagt, svært på sitter med noe katta-i-sekken opplegg. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 03:06, PcProffen skrev:som sitter her med et nytt hovedkort, om det støtter denne "nye" prosessortypen?Eller må jeg nøye meg med å kjøpe en 2.4GHz nw når jeg en gang skal oppgradere, eller må jeg kjøpe nytt HK oxo..? Det hovedkortet du har er faktisk det eneste som er i handlene i dag som offisiellt støtter de nye prosessorene! (Det er flere andre modeller på vei inn i butikkhyllene). Det er basert på SIS645DX brikkesettet. Du har derfor ingenting å bekymre deg for. Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Det stemmer vel ikke helt,Byggern. Mitt Hovedkort støtter 533 buss Det tror jeg faktisk det er flere som gjør også,Vet dette er flisespikkeri,menmen :smile: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 11:06, Prog_Kick skrev:Det stemmer vel ikke helt,Byggern. Mitt Hovedkort støtter 533 buss Det tror jeg faktisk det er flere som gjør også,Vet dette er flisespikkeri,menmen :smile: Joda, min uttalelse stemmer 100%. Jeg sier Asuskortet er det eneste som offisiellt støtter den nye busshastigheten (Og som faktisk er i butikkhyllene) _________________ Byggeren slapps.com [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-05-12 11:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå