OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg har tenkt å prøve å få laga meg en hjemmelaga vannkjøling! Har fått tak i en pumpe fra en vaskemaskin som jeg har lyst til å teste, men den bråker litt! Har folk noen ideer til åssen jeg kan få dempa denne lyden? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Glem den pumpa!! En slik pumpe er bortimot "livsfarlig", i den forstand som at den kun er beregnet til periodisk drift. Over tid vil den bli så gloende varm at den ganske sikkert vil kortslutte, og i verste fall forårsake en brann. For ikke å snakke om at du også risikerer "melt-down" på prosessor og andre ting du måtte vannkjøle. Nei, og nei igjen! Det er "forbudt" å bruke slike løsninger! Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg har tenkt å prøve å få laga meg en hjemmelaga vannkjøling! Har fått tak i en pumpe fra en vaskemaskin som jeg har lyst til å teste, men den bråker litt! Har folk noen ideer til åssen jeg kan få dempa denne lyden? jeg har ikke så mye greie på vannkjøling, men det ville jo vært best og brukt skikkelige greier da Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Hehe, men jeg vet ikke om noen andre plasser jeg kan skaffe meg en gratis pumpe Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hehe, men jeg vet ikke om noen andre plasser jeg kan skaffe meg en gratis pumpe bruk litt penger da Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Vis jeg hadde hatt penger så hadde jeg ikke lett over stokk og stein etter en pumpe! Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Spar opp noen hundringser og kjøp en MJ-pumpe fra www.webzoo.net. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Kjøp en Eheim Compact 300 hos webzoo.net, koster 89,- og flytter 300 l/h lydløst. NB! Den må monteres i tank, eller du kan gjøre denne modden. NB! Den pumpa er fasinerende liten! og brukes bla. i Zalman Reserator1 settet. Endret 22. september 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Når fotobutikker bytter ut sine fremkallingsmaskiner, har jeg hørt at de blir kastet. Inni disse maskinene sitter det, etter det jeg har hørt, Iwakipumper. Disse pumpene har en levetid på 10-15 år, så om du kommer over en slik maskin som skal kastes, kan du slå kloa i markedets beste pumpe til vannkjøling. Og den vil sansynlighvis ha mange år igjen å leve. XenZor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå