kemper Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hei Har fått med meg at symbian er et operativsystem som kan endre utseende på menyer og litt sånt stæsj Men annet enn det, hvilke andre fordeler har man ved symbian? Gir det mulighet til spill og prog. som de uten symbian ikke kan få tak i for eksempel? Og er det i så fall bra kvalitet på spillene og programmene? På forhånd takk Lenke til kommentar
Andreas2k Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Bruk søkefunksjonen så finner du sikkert minst 6 poster ang. hva symbian er! Endret 22. september 2004 av Andreas2k Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Google er din venn! http://www.nokia.no/phones/technologies/symbian.php http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-...%B8k&lr=lang_no http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-...nG=S%C3%B8k&lr= Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Skal gi deg en enkel forklaring jeg: Symbian=Bra Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 nei, ikke alltid f.eks. dårlig batteri (noen) Store! "Tunge" sikkert noe mer også! Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Lett og oversiktlig å bruke. Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Symbian er det beste!! Er som en slags windows på mobben.. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Symbian er det beste!! Er som en slags windows på mobben.. Bare ikke fult så mange feilmeldinger Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Symbian er det beste!! Er som en slags windows på mobben.. Bare ikke fult så mange feilmeldinger Må si jeg er kjempe fornøyd med Symbian Anbefales Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 klarer meg ikke uten Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Symbian er et operativsystem for mobiltelefoner. Det er svært fleksibelt, og produsentene lager ofte sine egne brukergrensesnitt (f.eks. Series60 til Nokia, UIQ til SE). Symbian er, som navnet tilsier, et samarbeidsprosjekt mellom flere store mobilselskaper. Siden det ble dannet har en del trukket seg ut, og flere kommet til. Siden Symbian er så mye mer avansert enn operativsystemene til vanlige mobiler, krever det også mye kraftigere maskinvare. Det er grunnen til at Symbian-telefoner ofte kan oppleves som "trege". I tillegg har det vist seg å være svært vanskelig å få Symbian til å fungere stabilt, noe som har resultert i at mange annonserte Symbian-modeller har blitt flere måneder forsinket (SX1, Sendo X). Nyere Nokia og SE modeller har imidlertid fremstått som mer "modne" og ikke vært utsatt for slike forsinkelser. Til tross for en del problemer ser Symbian ut til å ha en lys framtid. Det er som nevnt svært fleksibelt, det er avansert, og det kommer stadig mer tredjeparts programvare. Sterkeste konkurrent til Symbian ser ut til å bli MS med det nye Smartphone-OSet. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 her er en link fra imobilia.org Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Gidder ikke å forklare helt; men kort fortalt er symbian Os et eget opperativ system, som på lik linja med windows, macOS osv. styrer en enhet, og åpner en felles utviklingsplattform for 3 parts. programmer. Grunnen til at jeg skrev denne posten er uansett å tilføye et meget viktig punkt som de fleste her har glemt å nevne; nemmelig muligheten for multitasking Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Grunnen til at jeg skrev denne posten er uansett å tilføye et meget viktig punkt som de fleste her har glemt å nevne; nemmelig muligheten for multitasking å, multitasking er? kanskje et dumt spørsmål, men man lærer av å spørre! Lenke til kommentar
-imen Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Rexton: At man kan kjøre flere programmer samtidig. Deilig å ha oppe internett, meldinger, galleri, agile messenger og spill, alt på en gang. Så man slipper å gå ut av et annet program bare fordi du skal starte et annet program Og husk: det finnes ingen dumme spørsmål, det finnes bare dumme svar Endret 1. oktober 2004 av Simen_1987 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå