Sejo Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Kjøpte et ASUS A7A266-E Hovedkort på Komplett, men har problemer med å få brukt AGP skjermkort! Har prøvd med 2 forskjellige AGP kort, men PC´n nekter å starte opp, kortene er skikkelig på plass. Jeg har oppdatert BIOS etc. Jeg har nå satt i et gammelt PCI skjermkort i PC´n og det går bra med det. Hvis jeg løser problemet med å bruke et PCI skjermkort i steden for AGP skjermkort, vil det føre til dårligere ytelse? Er AGP bedre enn PCI eller? Gidder ikke å returnere hovedkortet til Komplett hvis det er mulig å fikse dette så jeg setter stor pris på om noen har en løsning på dette problemet!! Lenke til kommentar
t-bird Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 HK ditt støtter da AGP, men du kan kanskje sjekke denne linken nedenfor før du eventuelt returnerer HK. Men støtter AGP kortet du benytter chipsettet som er på dette HK ditt? AGP er bedre en PCI ja. http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7a266-e...-e/overview.htm [ Denne Melding var redigert av: t-bird på 2002-05-12 07:49 ] Lenke til kommentar
abjork Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hvilket grafikk-kort snakker vi om? Det skulle vel ikke være et av de beryktede Geforce 4MX? Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 02:52, Sejo skrev:Kjøpte et ASUS A7A266-E Hovedkort på Komplett, men har problemer med å få brukt AGP skjermkort!Har prøvd med 2 forskjellige AGP kort, men PC´n nekter å starte opp, kortene er skikkelig på plass.Jeg har oppdatert BIOS etc.Jeg har nå satt i et gammelt PCI skjermkort i PC´n og det går bra med det.Hvis jeg løser problemet med å bruke et PCI skjermkort i steden for AGP skjermkort, vil det føre til dårligere ytelse? Er AGP bedre enn PCI eller?Gidder ikke å returnere hovedkortet til Komplett hvis det er mulig å fikse dette så jeg setter stor pris på om noen har en løsning på dette problemet!! Hvilke instillinger har du i BIOS?? Har du avinstallert gamle skjermdrivere, installert nyeste chipset drivere osv? Er det noe fysisk rusk nede i AGP porten, eller noen skader? Dobbeltsjekk alt, det løser ofte mye... Lenke til kommentar
Sejo Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Hovedkortet er et ASUS A7A266-E og i det sitter en AMD XP 1600, 1,4 Ghz. CPU, 246 DDR RAM. Skjermkortet er av typen Abit AGP Siluro Geforce2 MX-200 32MB. Uansett hva jeg gjør i BIOS får jeg ikke Pc´n til å godta AGP kort, men PCI kort går bra. Lenke til kommentar
Sejo Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg har installert alle nyeste driver, BIOS etc, men hovedkortet nekter å starte opp med AGP kort. Har prøvd med 2 forskjellige. Instillingene i BIOS er riktige. Det er ikke noe rusk i AGP slotten og kortet er presset skikkelig på plass - det er ikke problemet. Lurer følt på hva som kan være problemet og det er like før jeg returnerer hovedkortet. Setter stor pris på tips. Vil helst prøve alt før jeg går til det skrittet å levere hovedkortet. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Sikkert noe defekt med AGP porten.. jeg vet ikke.. :/ Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 det ligger mulig en løsning i manualen for skjermkortet side 4-24/25 (4-6)note _________________ A7V333R [ Denne Melding var redigert av: LA8464 på 2002-05-12 22:28 ] Lenke til kommentar
Sejo Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Feilen viste seg å være at det var noe galt med selve AGP porten. Noe måtte det være etter 3 intensive netter med feilsøking, flashing av BIOS, brikkesett etc. etc. Kjekk plass dette ellers, når man plages. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 02:52, Sejo skrev:Kjøpte et ASUS A7A266-E Hovedkort på Komplett, men har problemer med å få brukt AGP skjermkort!Har prøvd med 2 forskjellige AGP kort, men PC´n nekter å starte opp, kortene er skikkelig på plass.Jeg har oppdatert BIOS etc.Jeg har nå satt i et gammelt PCI skjermkort i PC´n og det går bra med det.Hvis jeg løser problemet med å bruke et PCI skjermkort i steden for AGP skjermkort, vil det føre til dårligere ytelse? Er AGP bedre enn PCI eller?Gidder ikke å returnere hovedkortet til Komplett hvis det er mulig å fikse dette så jeg setter stor pris på om noen har en løsning på dette problemet!! har du husket clear cmos etter bios oppdatering,D bør du alltid gjøre etter en bios oppdatering.Kjetil Lenke til kommentar
Ash Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Dessuten er det en bug med disse hovedkortene som gjør at det kjører med 83Mhz som standard AGP-hastighet. Og det er et fåtall av grafikkort som liker det noe særlig. For å bli kvitt den feilen gjør du som følger: Sett hovedkortet i jumpermodus, still inn riktig fsb osv med jumpere. Start maskinen, sjekk at ting funker. Så kan du skru av igjen og sette den tilbake til jumperfritt modus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå