Gå til innhold

Tester av filmbaserte..

Anbefalte innlegg

Tester av filmbaserte fotoapparater...noen som vet om noen sider hvor de har det? Eneste jeg fant på akam var av digitale.... :ermm:

Eller om noen andre her kan hjelpe meg litt.

Førstegangs hobbyfotograf er på utkikk etter et relativt godt speilrefleks kamera + tilbehør, trenger hele pakka. :yes:

Er jo et relativt stort utvalg, og når man har liten kjenskap til produktene blir det vanskelig.

Endret av jivac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg var deg ville jeg ha kjøpt den nye Canon EOS 300x som skal utgis i Oktober. Jeg driver å sparer til dette kameraet og har planer om å kjøpe den når den kommer i butikken.

Det er et stort utvalg EOS utstyr så hvis du f.eks bestemmer deg for å kjøpe DSLR, så kan du kjøpe en EOS 300D og bruke det samme utstyret. Det var ivertfall slik jeg tenker.

Lenke til kommentar

Ville gått inn på Foto.no, det er mulig å finne gode speilrefleks til en god pris.

Nikon F3 -> F5 går f.eks på billigsalg, disse er meget bra. Skikkelig hus.

Objektiv er også viktig, en pakke til kr 2500 innholder ikkje et godt objektiv,

derfor ville eg sett etter noe brukt. Man kan virkelig gjøre et kupp...

Lenke til kommentar

Ja jeg har vært å sett litt..men det er et stort utvalg og mange alternativer, det gjør det vanskleig å virte hva som er et godt kjøp eller ikke. Har titta litt på F55, F65 og F75, og Canon sine 3000N ogg 300V tror jeg det var.

Er det noen som har forslag eller tips så er det glimrende. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke så godt til nikon, men F65 og F75 er vel noe ala Eos 300V (og 300) og det er greie begynnermodeller. Hvis du kan legge i litt mer penger er Eos 30/33 (samt 50/50E), og F80 gode amatørmodeller som har gode ytelser, få begrensninger og vil holde lenge. De er dog litt større, tyngre og dyrere (men langt ifra så store og tunge som Eos 3, F100, 1N/1V og F5). Prisene på filmhus er i fritt fall så det er billig å kjøpe en brukt Eos30/33 (samt Eos 50) eller F80. De er det også mye lettere å få solgt igjen hvis man ønsker det. Eos 300V er heller ikke så verst. Jeg ville holdt meg unna Eos 3000 o.l.

Edit: se også f.eks: http://www.photo.net for omtaler (review) av noen av de nevnte modellene. Det finns forresten også speilreflekser fra Pentax og Minolta, men der har jeg ennå mindre kunnskap enn om Nikon. Pentax sine er små og lette i forhold til de andre. Pentax og Minolta er også små på det norske markedet, og derfor ikke så lett å få kjøpt og solgt brukt. De har dog hhv. 2 og 1 digital speilrefleks, i tillegg til et bra utvalg av gode film-hus med egenskaper som ikke alltid finns hos Canon og Nikon.

Endret av rokkitan
Lenke til kommentar

Jeg har nettop kjøpt EOS 30V fra bhphotovideo.com (det heter Elan 7NE i USA)

Det kosta ca 3000kr uten objektiv. Fant ut at det ikke lønte seg å kjøpe brukt, da jeg måtte ut med set samme for en eldre modell (EOS 30)

Veldig fornøyd med kameraet, men det fortjener litt bedre optikk enn det jeg har.

Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 er et ok objektiv å starte med. ca 1800kr +frakt

For å sammenligne koster forrige modell av kameraet, EOS 30, med det objektivet 7000kr på japan photo i Norge. Inkl. frakt blir det litt over 5000kr fra USA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...