Gå til innhold

Athlon XP 1900+, hvilken kjøler?

Tankakern

Anbefalte innlegg

Har skiftet fra en Athlon XP 1600+ (eller hva det var) til en Athlon XP 1900+. Beholdt da samme CPU-kjøler, en gammel Zalman-kjøler av noe slag som ikke selges på Microplex lengre...

Problemet var da at dette selvfølgelig ikke holdt seg stabilt. Har blitt tvunget til å klokke ned CPU for å holde PCen gående... Og da melder behovet for ny CPU-kjøler seg.

Det er veldig lengesiden jeg har handlet noe på Microplex, så jeg har mistet oversiktet over hva som er bra og hva som ikke er det... Det jeg kan si er at jeg tviler på at hovedkortet ville likt Silent Twin med tanke på kondensatorer.. Har et Abit KT7A-RAID kort.

Hva er en bra og billig kjøler til en Athlon XP 1900+ som ikke skal brukes til overklokking av noe slag? Bør helst være litt stille...

Takker for all hjelp :)

edit: leif.

Endret av h017ah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe stor forskjell på 11 og 12.

Thermaltake 11 har fått gode kritikker på overklokking.no.

Thermaltake 11 flytter litt mere luft en thermaltake 12, men støyen de lager er litt forskjellig.

11 vil suse mens 12 vil brumme pga. 12 bare har 3 vifteblar.

Og jeg har 12 selv og er svært fornøyd, den støyer mye på fult men under 3000 rpm høres den ikke.

Lenke til kommentar

En coolermaster til 60.- ville ha problemer med å hamle opp med en AMD XP1900+ palomino.

Husker min XP1800 palomino, hadde en Globalwin CAK4-88T vifte, faktisk større kjøler en volkano12.

Fikk lavere temperaturer med samme vifta på en XP2500+ barton.

Palominokjernen er vel den beste varmeovnen AMD noensinne har laget.

Byttet den ut forde vifta begynte å lage ulyder.

Lenke til kommentar

I frykt for å komme med "bastante og feilaktige påstander" skal jeg ikke påstå at det ikke stemmer.

Men en coolermaster til 60kr som er godkjent til 3000+ må da klare å holde en 1900+ på holdbar temperatur, selv om det er aldri så mye palomino? Jeg snakker ikke om å holde den på 30 grader, men hvertfall sørge for at den ikke brenner opp.

Mulig jeg er helt på jordet her, men uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...