nett-kar Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Har 10 pc'er i nettverk på en server 2k, via en switch.Har isdn kort i serveren, og bruker manuell pålogging ( 128 k )der, slik at de 10 andre pc'ene kan kobles på www.av brukerne.Kan derfor også bestemme når alle pc'ene skal logges av www. Har også tre andre pc'er i nettverket, også disse tilknyttet switchen, og disse ønsker jeg også på www.Men disse tre vil jeg skal styres fra hver; og ved vanlig pålogging. Må jeg bruke router, eller finnes en annen fiks ordning her? Ønsker steg for steg forklaring hvis mulig? Takker på forhånd!! Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Du skriver det litt kontete, men la meg se om jeg har forståt det riktig. Du har 1 server (W2K Server) som kobler seg opp på internett (Dobbel ISDN) du har 10 maskinersom skal kunne brukes på internett, men skal ikke kunne styre om de skal koble seg på eller av internett du skal ha 3 maskiner som skal kunne koble opp og av akkurat etter ønske er dette riktig? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Gjetter litt nå, men det du gjør er vel å lage et på-loggins-script og lar de som ikke skal kunne connecte internett være guest og andre være det som er i mellom admin og guest. Lenke til kommentar
nett-kar Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Ja,det er helt riktig, men hvordan lage et slikt script rent praktisk ? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Det letteste for å gjøre dette må vel være en router, og DHCP eller fast IP på en måte slik at de maskinene som ikke skal på internett ikke får DNS-servere. Sett opp en router med Dial-On-Demand. Letteste måten! Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Du du kan gjøre er å lage TS (Terminal Server) og så kan de maskinene som vil koble seg opp ved bruk av det, eller du kan bruke NAT (Network Adress Translator) med Dial On Demand, og den er innebygget i W2K Server, kontakt meg for en Guide til å lage en NAT med DOD (Dial On Demand) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå