Gå til innhold

Skjærende høyfrekvent lyd!

eranro

Anbefalte innlegg

Nå har jeg montert Radeon 9600xt i maskinen, og lagt inn de nyeste Catalyst driverne, 4.9.

Etter å ha kjørt systemet litt, når tempen stiger, så kommer det en forferdelig høyfrekvent lyd fra kabinettet. Dette har ikke hendt før, men tempen på systemet kommer høyere nå enn med mitt gamle GF2mx inne i boksen.

Klarer ikke helt å påpeke hvor lyden kommer fra, muligens fra skjermkortet, men lager de sånn lyd??? Tror mer det er fra PSUen, men lager de slik lyd??

HD'en er det nok ikke, fordi den jobber like fint, og har ingen innvirkning på lyden.

Lyden forsvinner etterhvert, når jeg har fått inn kulde på rommet.

Kjøpte skjermkortet demovare på komplett. Men tviler på at det er det!

(Jeg har q-tech-PSU. :whistle: KAN det være den?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ojojojoj....

Jeg bruker ATITool for å sjekke Artifacts. Når tempen kommer opp til 60 grader på GPU, begynner det å bråke. Finner ingen artifacts da.

Men så, når jeg lar den kuben spinne rundt (den som er i ATItools), og jeg BYTTER vindu til fullscreen IExplorer, forsvinner det kraftigste av lyden!

Da ER det skjermkortet da!? Trodde ikke et skjermkort kunne lage sånn høyfrekvent lyd. Og hvorfor? Skal jeg bare bytte det inn?

Lenke til kommentar

Takk for linken! Det ligner svært mye på det som er diskutert der.

Men jeg tror det kan løses ved å kjøpe ny PSU.

Siden mitt nye skjermkort antageligvis krever mer strøm eller effekt, belastes hele systemet mer. Og når det er full-load på systemet mitt, da begynner spolene å "riste" og lage en forferdelig lyd.

Men dersom jeg kjøper en bedre PSU, vil jo den muligens belaste seg selv mer enn hovedkortet mitt. Den har vel bedre spoler og annet krimskrams.. .?

Når har jeg ikke sjekket spolene ved å dytte på dem mens lyden er der, men skal gjøre det når jeg får maskinen til å lage lyden igjen.

Det er litt rart at det ikke er noen andre som har rapportert dette da. Ingen som har Asus A7n8x deluxe med en dårlig q-tech-PSU(350W)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...