robgar Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Hei, Har en windows maskin (2000). Der har jeg installert Apache 2.0.50, PHP 4.3.8 og MySQL 4.0.20(tror det var riktig versjon). Jeg leste manualen, og gikk inn på startmenyen -> kjør _> "cmd", og skrev så : C:mysql\bin\mysqld --install Fikk opp succesfull installed...++ Så leste jeg litt på bruk av MySqlAdmin, der måtte jeg fjerne My.ini som jeg hadde generert. Derretter måtte jeg avinstalere mysql: C:mysql\bin\mysqld --remove etterpå kjørte jeg mysqladmin.exe Da genererte den My.ini med brukernavn og passord. Det er der jeg er kommet. Hva skal jeg gjøre nå? Hvordan lager jeg en database? Og er det noen andre ting jeg bør tenke på? (serveren står som 'localhost' , skal jeg bytte den til lokal ip'en?) På forhånd takk Beklager for dårlig formulert topic... Endret 22. september 2004 av robgar Lenke til kommentar
robgar Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Fant ut hvordan lage db, Ved å gå til php.no: Beklager for bryderiet. I cmd: C:\mysql\bin\mysql -u root Welcome to MySql ....++.... mysql>CREATE DATABASE databasenavn; QUERY OK, 1 row affected <0.00 sec> mysql>GRANT ALL PRIVILIGES ON databasenavn. * TO brukernavn@localhost IDENTIFIED BY 'passord'; QUERY OK, 0 rows affected <0.00 sec> Endret 22. september 2004 av robgar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå