Gå til innhold

får ikke opp skjermbilde!

atsjoo

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt sammen en pc bestående av følgende deler:

MSI KT400V-L

AMD XP2000+

GeForce 2 MX200

256mb DDR pc2700

Vet ikke hvilken harddisk det er, men ikke noe galt med den.

PC-en starter opp som den skal, men problemet er at jeg ikke får kontakt med skjermen! Det kan for meg virke som om det er AGP-porten det er noe galt med, da jeg har prøvd med GF2 GTS og Radeon 9700 også, med samme resultat. Skjermen viser bare "Cable disconnected or no signal input" (fra og med jeg starter maskinen - hele tiden mao). Jeg bruker et gammelt kabinett og medfølgende PSU (110W, tror jeg, men det burde jo holde når jeg bruker Gf2 mx200? Vet det blir for smått når jeg kobler på r9700 :)). Kan det være PSU'en som er skyld i problemet? Synes det også ville vært litt rart, for dersom det hadde vært problemet ville vel pc-en bare slått seg av dersom PSU'en ikke var i stand til å levere nok strøm, sant?

Håper noen kan hjelpe, alt av svar mottas med takk!

Mvh. Anders

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå prøvd med ei 300W strømforskyning også, uten bedre hell. Kortet skal være helt nede i porten, tvilsom at jeg har vært "slurvete" med det 7-8 ganger :p. iogmed at vifta begynner å gå er det i det minste strøm der.. :S

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar

ikke at jeg har så mæd peil på harware, men slik jeg hadde en gang så var det agp porten som hadde tatt seg en tur.

Slik jeg forsto det så piper pc-speakeren hvis det er dårlig kontakt eller en del som er ødelagt. hvis den ikke piper så kan det være kortslutning eller for lite strøm. Hvis du har dratt ut pc-speakeren er selvfølgelig dette et problem å finne ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...