Kick1 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Jeg bruker Gentoo. Har brukt Linux en stund. Begynte i KDE, men har etter hvert gått over til Fluxbox. Nå skal jeg oppdatere systemet, og da vil alle KDE-pakkene oppdateres. Dette føler jeg ikke at jeg har behov for. Altså vil jeg egentlig fjerne KDE fra systemet, bortsett fra støtte for å kjøre KDE/QT-programmer. Trenger jeg bare kdelibs og qt? Takker for svar! Endret 22. september 2004 av Kick1 Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Det er vel litt forskjellige fra program til program vil jeg tro, men det er en funksjon i emerge som heter depclean. Tror ikke den er /helt trygg å bruke, men forholdsvis. Altså, om emerge skulle slette noe du trenger så må du i verste fall kompilere det på nytt. For mer om dette kan du sjekke: $ man emerge Lenke til kommentar
drall Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Fjern alt du ikke vil ha på systemet fra /var/cache/edb/world, kjør så emerge depclean. (Om du har aller nyeste versjon av portage er world-filen flyttet til /var/lib/portage/world.) Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Utrolig bra! Jeg har ikke tord å bruke den depclean-funksjonen før... Men den gjorde akkurat det jeg ville! Tusen takk for hjelpen Endret 22. september 2004 av Kick1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå