Oly Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Etter jeg for ca 2 år siden skiftet operativsystem fra Windows 98 til Windows XP, viste det seg at fargene på min 17" skjerm ble mørkere enn de var før på Windows 98. Det har hatt seg slik at hvis jeg f.eks spiller CS, blir en mørkeblå CT som gjemmer seg i en sort skygge totalt kamuflert av den mørke fargen. For å ordne opp i dette har jeg stilt lysstyrken på spillet opp til max, slik at fargene blir lyse nok. Problemet er at jeg har også prøvd å stilt inn gamma og brightnessen på skjermen min, men lysstyrken må være svært høy for at problemet skal løse seg. Spørsmålet mitt er om dere vet om noen programmer som fikser akkurat dette med fargestyrker, har 3Deep men det fungerer ikke. Plagsomt når jeg spiller f.eks Sin, hvor alt plutselig blir bekmørkt. Det er slik at mørke farger "krysses" isammen til sort og blir nesten usynlige. Endret 15. april 2005 av Oly Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Det kan ikke være skjermkortet? Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Du kan bruke PowerStrip. Enkelt å bruke og har mange funksjoner. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Gjennoppliver en eldre post, fordi jeg fortsatt har samme problem som beskrevet ovenfra. Installerte PowerStrip nylig, og fant ut at tastekombinasjonen med Ctrl+Alt+Pluss-Symbolet fungerte utmerket for å stile opp lysstyrken i spill. Men det som er problematisk med min gamle Relisys 17" skjerm, er at jo lavere oppløsning jeg spiller med, jo mørkere blir fargene. Spiller jeg CS 1.6 i 1024x768, blir lysstyrken helt grei (fordi dette også er skrivebords-oppløsningen min), mens den på 800x600 blir dårligere. Det samme gjelder også de andre spillene jeg har. Kjører jeg et DOS-Spill med 320x240 oppløsning, blir skjermbildet bekmørkt. Dette fiksest fort med den nevnte tastekombinasjonen, men det som jeg egentlig lurer på, er om det går an å stille inn PowerStrip slik at det brukes en bestemt lysstyrke i en oppløsning, og en enten høyere eller lavere lysstyrke i en annen oppløsning? I såfall, går det an å stile inn lysstyrke etter både oppløsning og hertz? Synes at lysstyrken også er variabel etter hvor mye hertz skjermen er stilt inn på. Jo høyere herz, desto lysere. Hadde vært greit visst jeg dermed ikke hadde merket når jeg skiftet fra et spill i 640x480 oppløsning, til skrivebordet i 1024x768 oppløsning "lysmessig". Endret 15. april 2005 av Oly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå