Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spyware infeksjon! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Her om dagen surfet jeg rundt på nettet som vanlig. Plutselig poppet det opp flere Norton Antivirus-vinduer som sa at jeg hadde fått en masse virus. Forskjellige typer. Noen av dem var trojanere. Jeg tenkte "phew, flaks at jeg hadde realtime protection på". Jeg slettet dem og fortsatte å surfe, trodde ikke noen skade var skjedd. Plutselig begynte rare ting å skje med internet explorer. Startsiden min endret seg, og jeg fikk masse popups. Kjørte Ad-Aware og den fant masse spyware. Fjernet dem, men var ikke sikker på at alt var ok. Da jeg kjørte ad-aware igjen, fant han de samme spyware filene. Jeg lasted ned Spybot, og kjøre search and destroy:

http://home.no/chrizno/spybot.jpg

Og fjernet dem også. Men de forsvinner ikke. Er det noen andre som har vært borti det samme problemet? Noen som vet hvordan jeg kan få ordnet opp i dette?

Jeg skiftet fra IE til Mozilla Firefox PR1.0 i går, og har IKKE tenkt å skifte tilbake. Bruker også Mozilla Thunderbird 0.8 til email nå. De er begge ganske like IE, samt raskere og mye sikrere. Funksjoner som tabbed browsing og innebygd spam filter samt spyware / ad blocker gjør firefox uvurderlig for meg nå. Firefox er for øvrig også anbefalt av diverse norske nettsteder.

Allikevel, jeg får ikke fjernet spywaren (som imidlertid ikke påvirker firefox i det hele tatt, kun IE), og håper jeg ikke må reinstallere hele XP for å fikse dette. Hjelp!

Endret av ChriZno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært kjekt om folk her gadd bruke fem sekunder på å undersøke ting før de svarte men...

DSO Exploit er ikke spyware. Det er et sikkerhetshull i IE som gjorde det mulig å trenge inn på maskinen. Det har blitt tettet for lenge siden men det har ikke Spybot fått med seg. Den vil derfor fortsette å rapportere det såfremt du ikke fjerner en del fra registeret. Det er ikke verdt bryet og så lenge du har oppdatert IE er det ingen fare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...