DJViking Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Noen som vet hvordan jeg kan bruke netstat til å liste opp alle programmer som bruker internett og hvilken port de er tilkoblet(source og destination), IPadresse til vert...osv. ?? Jeg kjørte opp netstat og fikk opp masse informasjon som jeg ikke helt skjønte. Har et program på internett, og likevell fikk jeg opp en hel haug med programmer som ikke skal ha internettaksess. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Du kan bruke netstat -p eller muligens iptraf Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 netstat -p virket Men noe ellers som også kommer opp ved netstat -p og vanlig netstat Hva er listen som genereres under Active UNIX domain sockets (w/o servers) Proto RefCnt Flags Type State I-Node Path Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 unix socket er en type sockets (akkurat som tcp sockets er det). sockets lar prosesser kommunisere med hverandre. unix sockets er imidlertid kun lokale. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 jeg bruker vanligvis "netstat -lntp" for å få en grei oversikt over servere på maskina mi. Hint: Lær utenat netstat sin man-side Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Hvordan får jeg hele navnet på tjeneren jeg er koblet opp mot på TCP? Foreign Address Viser ikke hele adressen hvis adressens DNS navn er for stort. Og ja. Jeg har sett på man netstat.. Finner ikke det jeg leter etter der Edit: Noen som også kan forklare meg hvorfor en www-http tilkobling forblir åpen og visende på netstat, selv en god stund etter at nettsiden(e) er lastet opp og stoppet(Kontakten med nettserver skal jo stoppe opp eventuelt, time-out). Endret 22. september 2004 av DJViking Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 netstat -n resolver ikke hostnames nettlesere beholder av og til tcp-forbindelsen åpen, i påvente av flere http requests til samme server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå