Eirikur Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Hei! Jeg jobber en del med musikk (altså i studio) og har følgende problem... Det virker som om mitt hovedkort (Shuttle FB61 i SB61G2) har en eller annen ressursdeling som gjør at PCI slot'en (som lydkortet står i), ikke får nok ressurser. Lydkortet har ikke sync, faller ut og inn ved opptak etc.... ikke bra ting i et studio... OS er WinXP Pro. Jeg har sjekket at problemet ikke ligger i lydkortet, har testet det i annen maskin og der funker alt som det skal. Jeg har også sjekket at det ikke er noen IRQ deling på kortet, og disablet alt ekstra stasj i BIOS. (On board SATA kontroller, USB 2.0. kontroller og grafikk-kort) Konklusjonen min, med mindre noen kan fortelle meg noe annet , er at hovedkortet har en eller annen ressursdeling jeg ikke får gjort noe med, som ødelegger for lydkortet.. Dersom noen har flere settings jeg kan teste, tar jeg gjerne imot forslag... Jeg tar også gjerne imot forslag på annet mobo jeg kan putte i denne pcen som mest sannsynlig vil funke bedre enn det jeg har... Og også evt synspunkter på om det er smart å kjøre et lydkort som har 16 inn/ut på en PCI slot i en barebone.... (m.a.o. om jeg burde bytte til vanlig ATX format) Takk for all hjelp og forslag! Endret 22. september 2004 av Eirikur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå