Gå til innhold

smart club sin 200% dings på elektro varer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, hva betyr

"• Gjelder kun merkede produkter i avis og hentelager, som også føres av våre konkurrenter."

:dontgetit:

Lurer på om de ikke mener at det skal være pris som er vist i en annonse, og produkter som er på lager hos konkurrenten.

Men holder det altså ikke at Datakjeden selger for 3000 kroner, og beviset er utprint fra webside? Må de også har annonsert det OG ha det på lager? :hmm:

Lenke til kommentar

masse power pg sånt ;)

Leste på lydkort og høytalere at det skal byttes ut med Z-5500 fra logitech, tror jeg venter til det kommer og leser tester og sånt, kommer også an på prisen da.

Er ikke kresen på lyd siden jeg sitter med et creative 6700 6.1 ræva sett

Lenke til kommentar
Hm, hva betyr

"• Gjelder kun merkede produkter i avis og hentelager, som også føres av våre konkurrenter."

:dontgetit:

Lurer på om de ikke mener at det skal være pris som er vist i en annonse, og produkter som er på lager hos konkurrenten.

Men holder det altså ikke at Datakjeden selger for 3000 kroner, og beviset er utprint fra webside? Må de også har annonsert det OG ha det på lager? :hmm:

Varen må nok være på lager ja. Men er da bare å stikke innom datakjeden sin butikk og få en tilbudsutskrift?

Lenke til kommentar

Det var ikke det som var poenget. Sa at de sikkert ikke var så ivrige til å gjøre noe slikt, noe jeg synes er helt forståelig. Du påstår derimot at de synes det er greit, noe du absolutt ikke vet en gang. Man viser heller ikke at man har lyst til å handle hos dem, når man kommer og ber om prisbevis slik man kan handle et annet sted.

Uansett var det opprinnelig poenget at det ikke burde vært nødvendig.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Hør nå her.

Om jeg kommer innom datakjeden og spør om en tilbudsutskrift, og de sier ja, så blir jeg fornøyd og glad. Samtidig så sjekker jeg gjerne litt av utvalget deres og lignende.

Neste gang jeg skal ha noe varer, så tenker jeg "Ah, datakjeden var jo koselige, jeg stikker dit".

Sier man nei...eller "har ikke tid" så er det ganske så sikkert at jeg ikke vil handle på datakjeden...

Lenke til kommentar

Da kan det hende jeg stikker innom imorra.

Pappa var innom idag og gikk rett forbi den LANGE køen og da sa kassamannen at de ikke hadde.

Men noen som vet hvor mye det koster på lefdal, siden garantien dems gjelder mot nettbutikker også, så kan det være enda mer å spare.

Lenke til kommentar

Denne garantien fra Smart Club er nesten UMULIG å bruke.

Kjøpe i Sommer en Nokia 6230 på Smart Club og fant denne billigere på nettet i en annen butikk. Pristet ut dette og gikk til Smart Club med dette. Blankt avslag da de ikke godtok priser printet fra Internett som bevis for at denne varen kunne kjøpes i butikken til den prisen.

Når jeg da sa at det er vel ikke noe problem. Siden dere har internett her an dere jo bare gå innå sjekke selv. Fikk jeg til svar at dette ikke var godt nokk da hvem som helst kunne gå inn å forandre priser på nettstedene på nettet.

Fikk også beskjed om at de krevde at butikken de ble sammen lignet med måtte ha varen på lager.

Som den prinsippfaste personen jeg er sa jeg greit nok jeg kommer tilbake senere.

Tok en telefon til Forbrukerrådet for å sjekke litt opp. Fikk der klar beskjed om at desom de skulle kreve at den de ble sammenlignet med måtte ha varen på lager MÅTTE dette stå i annonseteksten som et krav. Gjorde det ikke det var det villedende markedsføring og dette er ulovlig.

Gikk så tilbake til Smart Club med samme utskrift for å kreve tilbake mine 600 kr.

Fikk nok en gang det samme svaret og ba da om å få snakke med noen som kunne ta en avgjørelse på dette. Når denne personen kommer prøver han seg med de samme kravene som forrige person. Men tilbyr seg å ringe til bedriften jeg sammenlignet dem med for å få verifisert prisen.

Enden på visa var at de måtte gi seg til slutt og gi meg tilbake mine 600,-

Og i det jeg skal gå innrømmer faktisk personen at denne Garantien er noe de ansatte har klaget over til ledelsen siden de får beskjed om å kreve ting de i henhold til loven ikke kan. Og at de faktisk var glade for at ikke så mange faktisk kjenner nok til lovverket at de kan sette dem til veggs.

Så mitt råd til den som vill ha tilbake penger på denne Kampanjen fra Smart Club er å ikke gi seg.

P.s Hvis nettbutikken har et utsalgssted som kjører samme priser som nettbutikken holder det for å kunne kreve garantien !!!!

Graveyard85 (trassig kverulat :p )

Lenke til kommentar
Denne garantien fra Smart Club er nesten UMULIG å bruke.

Kjøpe i Sommer en Nokia 6230 på Smart Club og fant denne billigere på nettet i en annen butikk. Pristet ut dette og gikk til Smart Club med dette. Blankt avslag da de ikke godtok priser printet fra Internett som bevis for at denne varen kunne kjøpes i butikken til den prisen.

Når jeg da sa at det er vel ikke noe problem. Siden dere har internett her an dere jo bare gå innå sjekke selv. Fikk jeg til svar at dette ikke var godt nokk da hvem som helst kunne gå inn å forandre priser på nettstedene på nettet.

Fikk også beskjed om at de krevde at butikken de ble sammen lignet med måtte ha varen på lager.

Som den prinsippfaste personen jeg er sa jeg greit nok jeg kommer tilbake senere.

Tok en telefon til Forbrukerrådet for å sjekke litt opp. Fikk der klar beskjed om at desom de skulle kreve at den de ble sammenlignet med måtte ha varen på lager MÅTTE dette stå i annonseteksten som et krav. Gjorde det ikke det var det villedende markedsføring og dette er ulovlig.

Gikk så tilbake til Smart Club med samme utskrift for å kreve tilbake mine 600 kr.

Fikk nok en gang det samme svaret og ba da om å få snakke med noen som kunne ta en avgjørelse på dette. Når denne personen kommer prøver han seg med de samme kravene som forrige person. Men tilbyr seg å ringe til bedriften jeg sammenlignet dem med for å få verifisert prisen.

Enden på visa var at de måtte gi seg til slutt og gi meg tilbake mine 600,-

Og i det jeg skal gå innrømmer faktisk personen at denne Garantien er noe de ansatte har klaget over til ledelsen siden de får beskjed om å kreve ting de i henhold til loven ikke kan. Og at de faktisk var glade for at ikke så mange faktisk kjenner nok til lovverket at de kan sette dem til veggs.

Så mitt råd til den som vill ha tilbake penger på denne Kampanjen fra Smart Club er å ikke gi seg.

P.s Hvis nettbutikken har et utsalgssted som kjører samme priser som nettbutikken holder det for å kunne kreve garantien !!!!

Graveyard85 (trassig kverulat :p )

:roll:

Det er da ikke trassig. Du hadde riv ruskende riktig all the way :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...