Gå til innhold

bærbar pc til musikk-produksjon

andjoha

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal kjøpe meg bærbar pc som kun skal brukes til musikk-produksjon.

Har aldri hatt bærbar pc til dette formålet før ( har aldri hatt bærbar pc i det heletatt er vel mer riktig å si :D), så er litt usikker på hva jeg burde se på.

Ønsker helst en pc med 1024mb ram, godt med lagringsplass ( en firewire-disk hadde kanskje vært noe? er det godkjent ytelse på disse?), fint hvis den har god ergonomi, god skjerm ( men trenger ikke å ha noe bra 3d-ytelse osv... brukbar oppløsning derimot hadde vært flott..)

lydkort og annet utstyr greier jeg å finne selv, er selve pc'en jeg er usikker på :o

er denne noe å satse på (+512mb ram)? :

http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=108122

- Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Skal kjøpe meg bærbar pc som kun skal brukes til musikk-produksjon.

Har aldri hatt bærbar pc til dette formålet før ( har aldri hatt bærbar pc i det heletatt er vel mer riktig å si :D), så er litt usikker på hva jeg burde se på.

Ønsker helst en pc med 1024mb ram, godt med lagringsplass ( en firewire-disk hadde kanskje vært noe? er det godkjent ytelse på disse?), fint hvis den har god ergonomi, god skjerm ( men trenger ikke å ha noe bra 3d-ytelse osv... brukbar oppløsning derimot hadde vært flott..)

lydkort og annet utstyr greier jeg å finne selv, er selve pc'en jeg er usikker på :o

er denne noe å satse på (+512mb ram)? :

http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=108122

- Andreas

Da ville jeg faktsik satset på MAC PowerBook 17".

Ikke at jeg er noen stor fan av MAC. Men de har bra maskiner til det forbruket, og de fleste profisjonelle musikk-produsentene jeg vet om (om mann kan kalle dem det), bruker MAC. Tror forøverig at det er mest vanlig å bruke MAC i Norge til det forbruket. Du får forvøerig mest for pengene viss du kjøper en 1557 eller en Elitegroup G556E. Sistnevnte har jeg selv, og bruker den til Videoredigering, Bildebehandling, illustrering, webdesign/produksjon og lydproduksjon.. så den er å anbefale..

Min ECS G556E:

1,7GHz Pentium Mobile Prosessor 2mc cache "dothan" Centrino Technology

1024mb RAM 333MHz DDR (ingen gjenværende spor)

80 GB 5400rpm HArddisk

WLAN

DVD-Brenner

128mb ATI Radeon 9700

Pris: 14 800,- inkludert moms.. frakt kom i tillegg da seff.

Dette var på it24.no, de har de samme maskinene på Multicom, men der er det litt dyrere. Som bonus ved å kjøpe den på Multicom så får du 3 års garanti hos dem.

Lenke til kommentar

jeg har faktisk vært innom tanken på en mac, men av diverse grunner er dette noe jeg har slått fra meg. ( joda, mac har jo rykte på seg for å være førstevalget i denne typen oppgaver, men gir det egentlig noe bedre ytelse? ikke såvidt jeg har fått med meg.. )

har lest mye positivt om elitegroup bærbare også, men fått intrykket av at de er litt "plastikk-aktig" ? at de ikke virker særlig solide osv? (dette er noe jeg verdsetter veldig høyt, at man får følelsen av at det er kvalitet man sitter å tukler med.. syntes hele pc-opplevelsen blir en liten "nedtur" ellers)

takk for tipset om netshop forresten beop ;D

Endret av andjoha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...