Seifenblase Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Hei! Jeg lurte på en liten ting. Edit: dårlig formulert.... Hvordan kan jeg finne ut hvor store høyttalere jeg kan (tenker på watt og størrelse) ha når den eneste informasjonen er denne? Det ser ikke ut som om det er gitt noe info om hvor mye effekt forsterkeren / anlegget gir. Det eneste som står er hvor mye det bruker strøm. Her ser du noen bilder med data om forsterkerne / anleggene. Hvor mye tåler de? Sorry for at jeg poster så mange bilder, men jeg lurer bare på det, og jeg har tenkt på det lenge. Håper på svar. Hilsen Resn. Endret 22. september 2004 av resn Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Tåler hva? Det tåler sannsynligvis ikke å bli sluppet fra andre etasje og ned i bakken. Hvis det spiller greit uten at høyttalerene vrenger, tåler det vel det. Hvis lyden begynner å vrenge, signalet begynner å klippe tåler det nok ikke det. Ikke heng deg opp i watt og hvilken effektbelastning en høyttaler tåler. Det viktigste er at anlegget spiller ok. Vet ikke om dette var svar på spørsmålet ditt, da det var et veldig dårlig formulert spørsmål. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hei, google er din venn... Fant ikke noen info på Nikko Na-400II, men na-500 er oppgitt til 2x 37w så jeg vil gjette ca 2x 20-30w. Den nr 2 der vil jeg si ca 2x 4w Pioneeren fant jeg ikke noe på. Nikko Alpha 130 fant jeg oppgivelser på 2x 60w og 2x 100w da sikkert i henholdsvis 8 og fire ohm tenker jeg. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Ok. Tusen takk for svar i alle fall! Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Nikko Alpha vil vel klare å drive Cerwin Vega V-12F ? Vil ha mye lyd til en billig penge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå