Gå til innhold

Fjerne PCI kort, strøm feil...

MrLee

Anbefalte innlegg

Okei situasjon

jeg har en PC med ett gammelt Sigma designs Hollywood+ mpg dekoder kort inni som jeg ikke har brukt på en evighet grunnet kjøp av Kiss DP500 :)

Uansett, jeg formaterte disken nylig, og tenkte at jeg skulle fjerne dette i samme slengen...

Så jeg skrudde av, kobla fra strøm, sørga for at all ladning var ute osv... og fjerna kortet...

Da jeg kobla til strømmen, og skrudde på PSU med den lille bryteren bak, gikk lysene i Bay bussen min (viftestyringen), begge lysene i USB hubben jeg har i diskettstasjon porten, lyset på den ene CD stasjonen min og power lyset på selve kabinetet på.

PC'en ville ikke starte... Etter ca 1 time daua endelig LED lysene i bay bussen og jeg fikk boota PC'en... Når jeg skrudde av PC'en igjen nå daua LED lysene i bay bussen, men ikke de andre overnevnte...

merkelig tenkte jeg... Så etter tordenvær måtte jeg koble fra...da jeg kobla til igjen, samme problemet...

Jeg bestemte meg derfor for å skru inn MPG dekoder kortet igjen, bare for å teste...voila! normale tilstander igjen....

hva pokker er feil her egentlig???

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg aner ikke, men svarer likevel på noe jeg ikke vet hva jeg svarer på:

De fleste hovedkorta nå i dag har en slik "tilbakeslags ting" så blir det kortslutning, slår pc'n seg av (eller starter ikke) for å "stabilisere" seg igjen. Det er det eneste svaret jeg har..

Teit, men .. det er et svar :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...