Gå til innhold

HJELP!!!!!!!!!!! PC starter ikke....... Tre pip, ikke noe s

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat har montert min første selv bygge pc. alt gikk greit... fulgte alt av manualer.. montering av cpu gikk greit(plassert riktig).

i det jeg starta opp førstegang sjedde det ingen ting. vi plugga ut alt utenom skjermkort,ram og cpu. vi bytta skjermkort for og se om det var defekt. men det var det ikke. cpu vifta går, kabinett viftene går, ergostrøm på hovedkortet. idet jeg starter pc så starter viftene og det piper tre ganger, også mellomrom, så tre nye pip.sånn fortsetter det....

hva kan være galt??? cpu? ram?? hk?

Specs:

Aopen Big Tower

Xp 1800+ =)

Msi KT3 Ultra

Hercules ATI Radeon 8500 LE

IBM Deskstar 80gb

Sony Cd-Rw 10x4x40x

men detta funker jo da ikke =(

Centi deppa.....og kanske svett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker og bukker, jeg var redd hk hadde tatt kvelden... vi får prøve...

svetter litt mindre nå.....

vet ikke om den teller ram, har ikke noe skjerm..... skjyldes dette rammen også.

Cruiser webben på 56k modem =)

[ Denne Melding var redigert av: Centi på 2002-05-12 00:25 ]

Lenke til kommentar

Jeg har bygget et par PC-er. og jeg har aldri fått starta maskina på første forsøk... :smile:

Første gangen var det proscessoren som ikke var ordentlig nede, andre gang var det rammen som ikke var kommet på plass...

Prøv å press rammen ordntlig ned i simm-slotten..

(Det skal knake litt i HK... :smile: )

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-12 00:39, house skrev:

er ikke 3 bip oxo brent CPU på enkelte hovedkort da ?

Kommer helt ann på hvilken BIOS det kortet har, f.eks. AWARD-bios har forskjellige error-koder en AMI-bios.

....litt lenger opp så finner du min forrige melding med link til en plass der du kan sjekke hva kodene betyr.

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-05-12 15:23 ]

Lenke til kommentar

hehe, har hatt litt erfaring med dette her ja, lite festelig, svetter mye, tenker ikke på noe annet osv - been there done that.

det kan da ikke være så enkelt at du har satt IDE kablene feil vei?

noen IDE enheter har hakk i støpselet andre har det ikke, så hvis du ikke har et hakk så kan det godt være dette. noen IDE kabler har også hakk i selve inputen, men som sagt hvis du ikke har noe spor i IDE enheten så hjelper ikke det.

Prøv deg litt fram med og snu dem litt sånn opp og ned. uansett, hvis jeg ikke husker helt feil så skal den røde siden være på høyre side.

lykke til!

Wilhelmsen

Lenke til kommentar

Dersom hovedkortet har innebygd skjermkort kan det være at det defaulter til den...og da starter jo alt normalt...bare det at skjermen er svart...så hvis du har innebygd skjermkort i tillegg til AGP kortet, prøv å koble skjermen til det innebygde

....men siden den gir 3 bip er det nokk mest sansynlig rammen som ikke står skikklig i. prøv den i et annet spor og se til at den står SKIKKLIG nedi sporet sitt

aopen hx8 tower

Asus a7v133 raid hovedkort

Amd xp1800+@1610@1,8v

1*512 2*256 pc133 sdram(1024)

wd 80bb 80gb 7200 hd + segate 20gb 7200

soundblaster live 5.1

asus v7700 gf2gts pure 200@220 333@382

samsung 24x cdbrenner

[ Denne Melding var redigert av: dopus på 2002-05-13 10:07 ]

Lenke til kommentar

Den er grei Sir Hartge.

Jeg har testa rammen i en annen pc og der funker den som et olja lyn, samme gjeler skjermkort.

så noe av dette er ikke defekt. da stå cpu og hk igjen... men er sikkert ett eller annet som ikke er koblet skikkelig til...

er det en mulighet at dimm slotene på hk er defekte?

Lenke til kommentar

har du testet å trykke ramen SKIKKELIG ned, hadde akkurat samme problem på min maskin, det viste seg at ramen ikke var helt nede, selv om det virket som det, press litt extra midt på brikkene når du har satt de ned.

på amibios er 3 pip = defekt ram

Lenke til kommentar

Høres ut som samme symptonene jeg hadde da jeg kjøpte et MSI K7t- 266 Pro i sommer. Ingenting skjedde bare noe irriterende piping. Jeg byttet RAM, testet, reinsstallerte RAM, ingenting hjalp.

Til slutt måtte jeg sende den inn til PSData slik at de kunne finne feilen. Fikk den tilbake, de sa den fungerte helt fint. Og Da fungerte den hos meg også!

Et lite mysterium!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...