stigstig Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en Shuttle SN95G5, men jeg lurer litt på hva jeg vil ha inni den. Prosessorvalget har falt på AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED. Sitter det vifte på denne fra fabrikken? På harddiskfronten kunne jeg tenke meg en Western Digital Raptor 74GB S-ATA. Jeg har ikke noe behov for stor lagringplass, samtidig som ytelsen denne disken tilbyr skulle komme godt med. Her stopper egentlig planen min. Hvis noen kunne tipse meg om hva slags minne jeg burde kjøpe til denne boksen, hadde det vært særdeles fint. Jeg er også ute etter et BILLIG skjermkort med dual-DVI. Støynivået er egentlig det viktigste her, i tillegg til at det må være Nvidia-chipset. Tips? Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Boxed betyr at den prosessor'n har vifte på seg ja. skal du bare kjøpe en harddisk hadde jeg valgt denne istedenfor. god ytelse med 16mb cache og mye mye mer plass til ca samme prisen. når du sier stille billig skjermkort med dual-dvi, er du ute etter 3d ytelse da? tok et søk på hw sin produktguide og fikk frem disse. ikke så veldig billig altså.. men matrox har jo endel billige kort med dual-dvi, disse er jo veldig god på 2d da men mangler særlig 3d ytelse.. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Tror ikke den disken kan måle seg med ytelesn til Raptor selv med sine 16MB Cache. Det blir som en lastebil vs en sportsbil. Når du ikke trenger plass som du seier ville jeg valgt Raptor uten tvil. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Tror ikke den disken kan måle seg med ytelesn til Raptor selv med sine 16MB Cache. Det blir som en lastebil vs en sportsbil. Når du ikke trenger plass som du seier ville jeg valgt Raptor uten tvil. - Litejk hmm jo faktisk so e dan nesten lika rask med sine 16 mb cache. Plus at den har 250 gb og der sitter platene i disken nermerekvarandre og det betyr at dei jobber bedre sammen. og ¨å er det jo klart at dei jobber raskare. so eg ville heilt klart gått for den maxtoren. men det er det ikkje eg som bestemmer men den som skal kjøpa hardisken. Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 tja du kan vel spare et par kroner hvis du ikke kjøper boxed, shuttle har jo sin egen kjøleløsning om ikke jeg husker feil. Sitter faktisk selv og lurer på om ikke jeg skal ha meg en slik. Dog komplett.co.uk er ikke like billig som hjemme,,, _ Thorsan Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 tja du kan vel spare et par kroner hvis du ikke kjøper boxed, shuttle har jo sin egen kjøleløsning om ikke jeg husker feil. Sitter faktisk selv og lurer på om ikke jeg skal ha meg en slik. Dog komplett.co.uk er ikke like billig som hjemme,,, _ Thorsan selges vel bare boxed her tar jeg ikke helt feil.. Lenke til kommentar
stigstig Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 når du sier stille billig skjermkort med dual-dvi, er du ute etter 3d ytelse da? Tja Kanskje litt. Har sett litt på dette kortet her (Gainward GeForce FX5700 256MB DDR 3,6ns AGP, "Silent Ultra980XP PRO",Tv-Out,2xDV). Jeg er imidlertid ikke sikker på om det er plass til det? Ser den ribbeløsningen for stor ut? Jeg lurer fremdeles på hva slags RAM jeg skal kjøpe. Dette er egentlig det området jeg er blankest på for tiden. Alt var mye lettere "før". Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Tror den kjøleløsningen tar for stor plass i kabinettet.. AGP porten er ytterste spor, slik at den vil kræsje i veggen.. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) hmm jo faktisk so e dan nesten lika rask med sine 16 mb cache. Plus at den har 250 gb og der sitter platene i disken nermerekvarandre og det betyr at dei jobber bedre sammen. og ¨å er det jo klart at dei jobber raskare. so eg ville heilt klart gått for den maxtoren. men det er det ikkje eg som bestemmer men den som skal kjøpa hardisken. Det har du faktisk rett i ja. test, men er det ICH6 sata kontoller i sn95g5 som støtter NCQ? Remember that to take advantage of NCQ on the MaXLine III, a controller and drivers with NCQ support must be used. Currently, only Intel's ICH6 features support for NCQ when used with the Intel Application Accelerator 4.0 drivers. The IAA 4.0 drivers will only work if ICH6's SATA controller is configured for use as an Advanced Host Controller Interface (AHCI) device. So, the first step to enabling NCQ is to enable AHCI within the BIOS. If the ICH6R RAID functionality is enabled, then the device is already set to be an AHCI device. Endret 22. september 2004 av Folo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå