Gå til innhold

Vranglære i skolen, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehh? Føler for å gjenta det Arve sier:

Hvis de ikke har interesse av å lære noe, hvorfor i helvutte velger de faget da? Hvorfor velger de å gå på skole for den saks skyld! Hvis de tror at faget skal være så utrolig enkelt og at det bare er en dans på roser med bøker på maks hundre sider, har de tatt grundig feil om datafagene.

Jeg kan ikke forsvare valgene som slappe elever tar, jeg prøvde bare å forklare dem.

Du burde skjønne at skolegang er ikke er et reelt valg. "Alle" må gjennom det. Hva skal folk ellers gjøre? Slutte, og gjøre ingenting, mens alle vennene går på skole? Jobbe som 16-åring? Kanskje finne seg en lav bro og sette seg under den og sniffe lim... :roll:

atrax: Hvorfor skal læreren ta hensyn til de som ikke er interesserte i faget, og heller drite i de som vil lære noe?

Velkommen til det norske skoleverket! Det er nemlig slik det fungerer i dag. Forskjellige individer vil alltid ha ulikt utviklet intellekt. Pensum er rettet mot det store flertallet, som verken er for smarte eller for dumme. De som trenger ekstrahjelp, får ofte det. Men de som syns at fagene på skolen er for lette, og vil ha noe mer å bryne seg på, får ingenting ekstra. Jada, noen ganger får de en bunke oppgaver av læreren som de får lov til å leke seg med. Så gøy!

Vil du endre på dette, bli politiker og kom deg inn på Stortinget, så klarer du kanskje å få bevilget flere midler til skolen. Lykke til!

Endret av atrax
Lenke til kommentar
atrax: Hvorfor skal læreren ta hensyn til de som ikke er interesserte i faget, og heller drite i de som vil lære noe?

Velkommen til det norske skoleverket! Det er nemlig slik det fungerer i dag. Forskjellige individer vil alltid ha ulikt utviklet intellekt. Pensum er rettet mot det store flertallet, som verken er for smarte eller for dumme. De som trenger ekstrahjelp, får ofte det. Men de som syns at fagene på skolen er for lette, og vil ha noe mer å bryne seg på, får ingenting ekstra.

Vil du endre på dette, bli politiker og kom deg inn på Stortinget, så klarer du kanskje å få bevilget flere midler til skolen. Lykke til!

Kanskje du bør lære deg litt mer før du uttaler deg..

Det er forskjell på å ikke ha interesse, og det å ikke klare noe. De som ikke er så smarte, eller som har samma grunnlag for å forstå som andre, ting blir tatt hånd om. De som gir fan og sover i timene, snakker osv, det er ikke dem læreren tar hensyn til når han lurer på hvilket pensum de skal ha på neste prøve.

Tror kanskje du må skille mellom de to.

Ja, de som er for flinke, og som kan ting, de blir ikke tatt like godt hånd om, og ja det er synd. Uansett, jeg vil heller at de som ikke kan HTML/CSS får hjelp til det, enn at læreren sitter med meg og lærer meg PHP siden jeg allerede kan HTML/CSS (et eksempel, jeg kan ikke HTML/CSS godt nok).

Lenke til kommentar
Fordi læreren har ansvar for hele klassen og må ta hennsyn til alle, selv om noen ikke er like interessert som andre.

Og poenget..?

Dette er jo helt latterlig. Fordi man ikke interesserer seg for stoffet, så skal man ikke lære seg noe, og om man skal lære noe - ja, la oss lære gale metoder. :no:

Det er fullstendig opp til kver enkelt elev sjøl om han/ho har lyst å lære noke, læraren kan ikkje tvinge kunnskap ned i halsen på en elev. DERFOR er det bedre å lære det som er riktig, og heller gi blaffen i det som er "enklast for alle" og feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...