Gå til innhold

Kjøp av DVD-Brenner

andreas100

Anbefalte innlegg

Hei!

Går med seriøse planer om å kjøpe en dvd-brenner. Det jeg lurer på er:

1. Bør jeg vente med å kjøpe, med tanke på dual layer, til det har kommet bedre / raskere brennere?

- I så fall hvor lenge og hvilken?

2. Hvis jeg trygt kan kjøpe nå, hvilken anbefaler du/dere?

3. Er den nye TDKbrenneren et godt valg?

4. Er det noe annet spesielt jeg bør passe på?

Mvh

Andreas Bachke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe nå så vil jeg anbefale NEC 3500..

brenner single layer i 16x og dual layer i 4x

Du kan jo alltids vente et par måneder på litt raskere brennere på dual layer fronten..

en 4,5 GB plate brennes (full) på 12 minutter i 4x hastighet... med andre ord så blir dette redusert til 3-4 minutter i 16x hastighet.. 16x plater har vel ikke kommet enda da.. menmen..

Kjøp en NEC brenner og bli fornøyd ;)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Hei!

Går med seriøse planer om å kjøpe en dvd-brenner. Det jeg lurer på er:

1. Bør jeg vente med å kjøpe, med tanke på dual layer, til det har kommet bedre / raskere brennere?

- I så fall hvor lenge og hvilken?

2. Hvis jeg trygt kan kjøpe nå, hvilken anbefaler du/dere?

3. Er den nye TDKbrenneren et godt valg?

4. Er det noe annet spesielt jeg bør passe på?

Mvh

Andreas Bachke

1: Nei. Det vil nok gå en tid før 8x kommer (det er antatt at 8x er det siste som kommer innen double layer teknologi). Det er også snakk om at bare det første laget brennes på 8x - og at det andre laget fremdeles brennes på 4x. Det vil også bli 8x P-CAV eller Z-CLV som betyr at den kun når 8x helt mot ytterkanten av platene, den vil starte på 4x eller 6x på begynnelsen av platen. Totalt vil du nok ikke spare mer enn rundt 10-15% i tid i forhold til 4x DL brennerene på markedset nå. Så har du tenkt å kjøpe DVD-Brenner så ser jeg nå liten grunn til å vente lenger.

2/3: Den TDK brenneren er en NEC ND-3500AG med TDK logo og litt modifisert firmware. Med andre ord er det samme brenner. TDK'en er MYE dyrere da - men leveres med programvare om du ønsker dette. NEC ND-3500A(G) er et meget bra valg.

4: Har du ikke programvare bør du kjøpe dette også (hvis du kjøper en bulk brenner uten programvare) - tror nero ekspress koster en drøy hundrelapp f.eks.

Det lønner seg oftest å legge litt mer penger i plater enn akkurat de billigste, om du ønsker så er det spesialiserte butikker som pxp.no, brenner.no og norwaydisc.no som oppgir produsent og testresultater på platene de selger - sjekk eventuelt mot den tråden øverst i dette forumet.

Lenke til kommentar
en 4,5 GB plate brennes (full) på 12 minutter i 4x hastighet... med andre ord så blir dette redusert til 3-4 minutter i 16x hastighet.. 16x plater har vel ikke kommet enda da.. menmen..

En liten korreksjon her:

En full dvd på 4x tar over 14 min, og 16x tar over 6 min med NEC ND-3500.

En full dvd på 3-4 minutter må vi nok bare drømme om. Men ND-3500 er uansett et godt kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...