pcp160 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hei. Har forsøkt å få hjelp i annet forum, men ingen svar så forsøker her! For å ta kortverson; cd-rom synes ikke i bios på mitt nye Asus P5GD1. Den virker, men får ikke satt den som nr 1 i bootdevice (da den jo ikke er der..) Alt er satt til vanlig IDE og autodetect, normal, og setter jeg cd-rom på samme IDE-kabel som hardisk kommer den tilsyne i bios. Har prøvd alle varianter av jumpersetting på cd-rom/dvd spiller uten at det gjør noen forskjell. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dette i orden? Lenke til kommentar
puts Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Står jumperen bak på cd-rom riktig? Har hatt samme problemet selv, og mener det var det som var feilen da. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Har du sjekket for eventuelle skader på IDE-kabler eller kontakter? Og er du sikker alle ledninger er koblet til korrekt port? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Har prøvd alle kombinasjonsmuligheter jumpersetting (har en cd-rom og en dvd) De er koblet til Raid pri (som er satt til P-ATA), og kabler ser i alle fall hele ut, og er splitter nye med hovedkortet... Det rare for meg er at disse kommer frem under oppstarten som plextor... på channel 0 og maxtor.... på channel 1 , og de virker også som sagt, og er i kontrollpanel, men ikke i bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå