Gå til innhold

Kjøler til GPU

Anbefalte innlegg

Har en gammel pentium kjøleribbe som jeg har tenkt å bruke som kjøler til mitt Gainward GeForce2 pro 64 ddr - kort.

Kjølereribben kommer til å gå ca èn centimeter utenfor gpu'en på alle sider, og jeg lurer på om dette har noe å si?

Har sett i guider på ok.no at dem har kuttet på kjøleribben når den har vært stor. Jeg tenkte å spare meg for det arbeidet + at jeg har forstått det sånn at jo større ribben er jo bedre kjøler den. Ribben ser ikke ut til å ta borti noe som ligger i periferien rundt gpu. Skal selvfølgelig sjekke dette grundig før jeg monterer, evt isolere.

[ Denne Melding var redigert av: Zanlex på 2002-05-11 23:39 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desto større kjøleribbe du bruker desto lettere overføres varmen fra ribben til luften.

Så lenge ribben ikke tar borti noen andre komponenter eller blir alt for tung skal det ikke være noe problem.

(Så lenge du får festet den forsvarlig så det ikke er noen fare for at den detter av så er den ikke for tung.)

[ endret av John_^ den 2002-05-12 14:34 ]

Lenke til kommentar

Takk for svaret John.

En annen ting jeg lurer på er om jeg bør feste denne kjøleribben med noe annet enn artic silver lim da den er en del tyngre enn standard gpu kjølere? Holder det med lim blandet med goop eller må jeg ha kun lim evt skru den fast?

(Ribben veier mellom 150-200 gram med vifte og blir stående oppned i kabinettet på grafikk-kortet)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Jeg har satt på denne kjøleribben på mitt grafikk kort, og da festet jeg den med en liten dråpe lim i hvert hjørne og AS3 midt på gpu.

Festemåten er beskrevet i testen her.

Siden kjøleren din veier litt mere så er det lureste å bare prøve deg frem (feste kjøleren som beskrevet og se om den løsner om du drar litt i den), eller bare bruke litt mere lim.

Tror ikke det er lurt å blande lim og goop (vet ikke hvordan limets egenskaper da blir).

Hvis du har planer om å ta av denne kjøleribben en gang i fremtiden så bør du i alle fall ikke bruke termisk lim på hele GPU. Jeg har ikke prøvd dette, men jeg har sett på forumet her at dette sitter veldig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...