Nomatica.com Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Engelsk manual: iht til pakken, altså hva produsenten sender ut med den artikkeltypen. I de fleste tilfeller vil det si papirmanual, men jeg har vært borte i enkelttilfeller hvor produsenten kun har lagt ved en cdrom. Da mener jeg produsent som de som faktisk lager produktene. Dersom de kun tilbyr manual på cdrom, er det lite vi kan gjøre med det. Og jeg understreker at dette har jeg opplevd et par ganger, og da mener jeg et par ganger. Så får å svare på spørsmålet ditt, nei ikke slik at noen skal behøve å printe ut 103 A4 sider for å kunne lese en engelsk manual. Lenke til kommentar
ChrM Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Engelsk manual: iht til pakken, altså hva produsenten sender ut med den artikkeltypen. I de fleste tilfeller vil det si papirmanual, men jeg har vært borte i enkelttilfeller hvor produsenten kun har lagt ved en cdrom. Da mener jeg produsent som de som faktisk lager produktene. Dersom de kun tilbyr manual på cdrom, er det lite vi kan gjøre med det. Og jeg understreker at dette har jeg opplevd et par ganger, og da mener jeg et par ganger. Så får å svare på spørsmålet ditt, nei ikke slik at noen skal behøve å printe ut 103 A4 sider for å kunne lese en engelsk manual. Da antar jeg at det skyldes en beklagelig feil da jeg og en kollega fikk våre 2 stk Panasonic FX7 (det fulgte med 4 trykte manualer, men ikke engelsk) og jeg etterlyste manual og fikk tilsendt kun en cd...ettersom manualen finnes i tryket form på tysk, fransk, italiensk og nederlandsk, finnes den sikkert på engelsk også. Jeg vil gjerne ha 2 stk. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 ettersom manualen finnes i tryket form på tysk, fransk, italiensk og nederlandsk, finnes den sikkert på engelsk også. Jeg vil gjerne ha 2 stk. Dette begynner å ligne ren kundeservice som videre kan tas over PM eller mail Lenke til kommentar
Nomatica.com Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hei. Helt enig i det (også hvorfor jeg tidligere har sagt det er bare å sende meg PM eller sende epost), så fint om du gir meg kundenummer/epost slik at jeg kan se på dette. Jeg husker faktisk bestillingen, men husker bare ikke detaljene slik at jeg kan finne deg i systemet. mvh Lenke til kommentar
KjellMagne Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg fikk heller ikke med engelsk maual. Sendt diverse e-mails uten å få svar ennå. Prøver en mail til idag. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Regner med at du sender til [email protected], kan jo også forsøke pm her i forumet. Når det gjelder respons på email må jeg si at dette er noe jeg er relativt fornøyd med når det gjelder nomatica. Derimot har jeg enda ikke mottat noen manual eller antydning til når denne kan komme (evnt. bli sent). Hadde derimot et batteri som ble levert i dag (rest ordre), tenkte derfor at de ville sende med manual i denne pakken siden jeg opplyst de om både mangel av manual (enda en gang) samt at batteriet hadde stått som reservert i ordresystemet deres over lenger tid. Dette ble riktignok gjort i 2 forskjellige mail. Fikk da svar (vedr. batteri) at dette ikke skulle forekomme og at dette var noe som skulle følges opp personlig. Og riktignok ble batteriet sent samme dag, men dog uten manual... Lenke til kommentar
KjellMagne Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Der fikk jeg svar: "Har sendt beskjed til de som sender ut ting som mangler i pakker om dette, om å sende en engelsk manual (papir) til deg." Lenke til kommentar
Nomatica.com Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 am3k: Sendte deg svar på mailen din idag tror jeg Det hadde vært enklest om det hadde blitt sendt i samme pakke, men nå er det slik at manualen sendes fra ett sted og varer fra lagret. Mindre butikker som bare betjener Norge har jo en fordel der, -dersom man ha 'få' ansatte og kun ett markedet, så er det lettere å gjøre denne type ting. mvh Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg synes denne tråden utvikler seg i feil retning. Det er OK å dele brukererfaringer om en spesiell leverandør, men direkte kommunikasjon mellom kunde og firma synes jeg hører hjemme i e-mails, PM, telefoner osv. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Helt enig... vil be både Nomatica og kundene om å ta dette til etterretning. Tråden stenges om dette ikke bedrer seg. Lenke til kommentar
rugro Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Nomatica refunderer pengene, og jeg har funnet Panasonic FX7 et annet sted. Litt glad igjen nå. :!: Endret 22. desember 2004 av rugro Lenke til kommentar
Motig Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Helt enig... vil be både Nomatica og kundene om å ta dette til etterretning. Tråden stenges om dette ikke bedrer seg. Tøv. Dette er svært interessant lesning for de (for eksempel meg) som lurer på hvordan det er å handle fra Nomatica. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Helt enig... vil be både Nomatica og kundene om å ta dette til etterretning. Tråden stenges om dette ikke bedrer seg. Tøv. Dette er svært interessant lesning for de (for eksempel meg) som lurer på hvordan det er å handle fra Nomatica. Tøv? Denne posten utviklet seg til kundeservice mellom Nomatica og deres kunder. Det var ikke det denne posten handlet om og det var helt på sin plass med en advarsel fra Afseth om dette. Lenke til kommentar
Zalooz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Vel, det er jo litt greit for oss som vurderer å handle i disse nettbutikken å få litt info om hvor landet ligger i forhold til garantier, pris etc. Det er jo som oftest ikke mer enn passelig bra forklart på nettstedene... Endret 21. januar 2005 av Zalooz Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Helt riktig, men her var det en personlig sak, altså en diskusjon mellom en kunde og nomatica, ikke generell info. Lenke til kommentar
KjellMagne Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Fikk den engelske manualen i forrige uke, 1 måned etter at jeg etterlyste den. To purringer i mellomtiden. Manualen kom på CD-rom. Oppsummering av mitt inntrykk av Nomatica: Kjøpet tar lang tid. Heldigvis informeres det ganske godt pr. mail ang. status på bestillingen. Tatt i betraktning leveringstid pluss en god del mailing og purring, ville jeg nok ikke valgt Nomatica igjen. Endret 25. januar 2005 av KjellMagne Lenke til kommentar
echo221 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg er overrasket over hvor dum brukerne på dette forumet er. Lurer på hvor mange ganger det har blitt nevnt at det leveres Engelske manualer. Også litt overrasket at folk ikke kan ta ting over mail istedenfor å stille 100 spørsmål i denne tråden. Enig med mod. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg er overrasket over hvor dum brukerne på dette forumet er. Lurer på hvor mange ganger det har blitt nevnt at det leveres Engelske manualer. Også litt overrasket at folk ikke kan ta ting over mail istedenfor å stille 100 spørsmål i denne tråden. Enig med mod. En del i tråden her sier jo at det ikke leveres med engelske manualer . Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kan du stave flamebait? Dette er et av de minst seriøse og interessante innleggene i hele tråden. Hold tåta hvis du ikke skal komme med annet enn surmaget kritikk av andre. -KJ Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Er veldig trøtt nå..men var den posten der rettet mot meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå