Alastor Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hva virket snodig? Innlegget ditt er litt snodig.. Men hva mener du? Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg har ett (eller egentlig flere...) spørsmål, som jeg håper Nomatica kan svare på: Hvis jeg bestiller en Canon Ixus 30 pakkeløsning med kameraet, originalt batteri (det er vel originalt batteri som er med i pakkeløsningen?) og ett 128MB SD kort, så er prisen oppgitt til 2 264,- + MVA. Da er det fri frakt og det følger med en mini tripod og en USB hub. Prisen hvis jeg legger til norsk moms, blir da 2 807,-. Kommer det noe annet i tillegg da, eller er det hele summen? Hvilken produsent er det medfølgende 128MB SD kortet fra? Siden det er EU versjon; hvilket språk er manualen på? Ser at Komplett leverer Ixus 40 EU med tysk manual, men at du kan laste ned engelsk fra Canon. Ett annet sted i denne tråden sa nomatica at de skal levere med engelsk manual. Norsk manual behøver jeg ikke, men jeg vil ha engelsk. Så vil da en original engelsk papirmanual følge med ett Ixus 30 kjøpt fra dere? Hva slags betalingsalternativer har dere? Er gratis frakt kun ved betaling med VISA eller annet kredittkort? Håper på snarlig svar, skal bestille meg kamera i løpet av den kommende uken antar jeg. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Nomatica har noen "egne" batterier som ofte følger med i pakke løsningene, dette kan du sjekke lenger ned på bestillings siden (hvor du kan velge hva du event. vil bestille ekstra) Du vil få norsk moms (24%) + tollgebyr (posten tar betalt for jobben, ~200,- tror jeg) Noen innlegg lenger opp skriver nomatica at det skal følge med engelsk manual. Det kan være en idè å lese gjennom hele denne tråden, samt sjekke siden deres litt så vil du fort få svar på dine spørsmål Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Noen innlegg lenger opp skriver nomatica at det skal følge med engelsk manual. Ja, og det skrev jeg vel også? "Siden det er EU versjon; hvilket språk er manualen på? Ser at Komplett leverer Ixus 40 EU med tysk manual, men at du kan laste ned engelsk fra Canon. Ett annet sted i denne tråden sa nomatica at de skal levere med engelsk manual. Norsk manual behøver jeg ikke, men jeg vil ha engelsk. Så vil da en original engelsk papirmanual følge med ett Ixus 30 kjøpt fra dere?" Jeg vil bare vite det helt sikkert på denne modellen, og gjerne høre det fra Nomatica. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Altså, la oss bruke litt logikk her. Det eneste franskmenn liker mindre enn engelskmenn, det er tyskere. Derfor vil jeg si at det er mer sannsynlig med engelsk manual enn tysk! Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Lol... godt poeng! Så lenge jeg får engelsk er alt ok. Men prisen... er det riktige priser det jeg har regnet meg frem til? (+ det gebyret som posten skal ha da...) Lenke til kommentar
Nomatica.com Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Hei. Engelsk manual følger med, som tidligere nevnt og påpekt av andre. Dersom det mot formodning skulle mangle, ettersendes dette. Men utgangspunktet skal det følge med. Enkel regnemodell for pris: euro*1,24+70-150 NOK. Ellers jobber vi med å få en bankavtale som vil dekke skandinavia, samt øst-europa, men slik ting tar gjerne litt tid, spesielt i Frankrike Endret 22. november 2004 av Nomatica.com Lenke til kommentar
zzzooom Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Nomatica er treige med levering, venter fremdeles på mine varer. Ingen info hvor lenge det skal ta, alle varer skulle være på lager etter siden dems. Ingen tilbakemelding på mail....ser ut som en treig butikk som har mye å lære av andre Webshops i norge. Derfor vil jeg si om Nomatica foreløpig. Gir dem en liten sjankse siden dem er nye på markedet. Zzzooom Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Altså, når de sender fra frankrike, så er det ekstremt vanskelig å tak i informasjon om hvor varen befinner seg før de kommer til posten i norge. Om varene er sendt, tipper jeg det tar ca 1 til 1,5 uke før du får varene dine. Om ikke du velger ekspress-frakt da. Lenke til kommentar
zzzooom Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Så lenge jeg ikke har fått noen informasjon uten om bestillings mailen som kommer rett etter bestilling, så veit jeg jo ingenting. Eneste jeg veit dem har trukket penger på konto..... Håper jo på det beste at varene er sendt og det er underveis da, MEN fremdeles suger info'en dems. Tror dem fleste liker litt info når dem kjøper varer på internett ossen statusen er på dem, det er jo endel tusen peng da det er snakk om. Lenke til kommentar
Nomatica.com Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Hei. Jeg svarer på alle mail som kommer til [email protected]. Dersom du sender til et annet land (feks Nomatica Frankrike, Hellas, Ungarn etc), og sender eposten på norsk, er det ikke spesielt sannsynlig at du får svar. Dersom du PM'er meg, eller sender epost skal du selvfølgelig få svar. Sjekket forøvrig alle kontakt oss epostene til Norge for et par dager siden, og null problem med de også. Prøvde forøvrig å finne en epost på deg i brukerkontoen din her på akam, men det har du ikke oppgitt. Tenkte jeg skulle lete opp bestillingen din, men det er litt vanskelig med bare zzzooom. p.s. jeg har pr 16:10 ingen ubehandlede/ubesvarte epost d.s. Endret 25. november 2004 av Nomatica.com Lenke til kommentar
rocha Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg er på vei til å kjøpe meg et Panasonic DMC-FX7 digitalkamera fra Nomatic og sendte en mail for å høre hvor mange de hadde på lager. Og vår venn som svarer mailene i Norge, var raskt på pletten og kunne fortelle nøyaktig antall og når de ventet inn nye. Dette var bra. Lenke til kommentar
zzzooom Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Nå fikk jeg endelig auto mail fra nomatica att varen var sendt.... Det tok bare 8 dager fra jeg bestillte til dem klarte å pakke pakken..... og det var varer dem hadde på lager. Så nå gjennstår det bare å se hva og når det kommer i posten her hjemme. Som sagt, der er info etterpå man har bestillt vare jeg savner. Etter man har trykka 'Fullfør', så forventer man jo en mail confirmation i postkassa si. Fikk aldri svar fra [email protected] eller fra webmail systemet dems. Ellers vil jeg si web siden dems er veldig fin laga, liker layouten til butikken. Stor pluss i margen der...... men må prøve å få til bedre informations mail til kundene etter dem har trykka 'fullfør'. Lenke til kommentar
Nomatica.com Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hei igjen. Kan du PM'e meg ditt kundenummer eller? Virker som du har vanskeligheter å komme igjennom på vår epost, fordi jeg har ikke en eneste epost i 'lådan' som ikke er svart eller behandlet (16:36) så jeg får ikke det til å stemme med at du ikke har fått noen svar på noen av epostene dine. Derfor er det kanskje lettere om du PMer meg ditt kundenummer/ordrenummer. Videre så sendes det automatisk epost med bekreftelse av bestilling, ukentlig oppdateringer, når pakken sendes etc. Disse kommer selvfølgelig ikke frem dersom epost-adressen du har oppgitt er feil skrevet inn, eller om du har et Spam-filter som filterer bort våre epost. mvh, Lenke til kommentar
ChrM Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Fikk nettopp mitt Panasonic FX7 fra Nomatica, kjapt og greit. De har en fantastisk lav pris på kameraet, omtrent 1000 lavere enn nærmeste konkurrent, er det ikke? Anbefaler IKKE kjøpt av pakkeløsning med veske, veska er ok nok den, men til et kamera som er 3x så stort... Engelsk manual fulgte ikke med, men ser de lover å ettersende det, så da ordner det seg nok. Såpass tåler jeg for 1000 kr spart... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg på min side kan ikke si annet enn at jeg er skuffet. Bestilte et Sony videokamera den 02.10.04 og pengene ble trukket med en gang fra konto. Dette kameraet skulle være en gave, og den store dagen var 24.10.04 Jeg vet at sendinger fra utlandet tar litt tid, og skrev derfor en mail til den adressen som var oppgitt i ordremailen med beskjed om at dette hastet litt, og at hvis det ble forsinkelser ut over normalen (oppgitt til 7 dager), så måtte vi velge noe annet. Ikke et pip til svar. Datoen da kameraet skulle ha kommet inn hos dem kommer og går. Sender på nytt mail til samme adresse, men fortsatt ikke noe svar. (For ordens skyld: Mailene til meg kom på engelsk, så jeg skrev da også mail på engelsk...) En uke før jeg må ha kameraet skriver jeg en ny mail og ber dem om å tilbakeføre pengene mine slik at jeg kan handle kamera en annen plass. Fortsatt ikke svar. Etter å ha lest denne tråden mailer jeg med den norske kundeservicen, og da blir det endelig noe som skjer. Kameraet kommer inn og blir sendt! Dette er den 02.11.04 Så til slutt, bare fem(!) uker etter at jeg bestilte får jeg en lapp i posten der det står at jeg kan hente en oppkravssending på posten. Noen som vil kjøpe et kamera? (Måtte jo selvfølgelig erstatte alle pengene andre hadde spleiset med meg og kjøpe et kamera på Elkjøp.) For meg ble dette en dyr erfaring som jeg godt kunne ha vært foruten. Makan til lite seriøst opplegg skal man lete lenge etter. -KJ Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Nå er jeg ikke helt ekspert her. Men man kan vel ikke benytte seg av angreretten hos nomatica heller siden de ikke er et norskt selskap. Så vidt jeg vet i allefall. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 De skal faktisk måtte forholde seg til norske kjøpslover har jeg lest ett sted, men om de gjør det vet jeg ikke. De reklamerer med angrefrist, men jeg turte ikke teste denne av frykt for at det skulle ta nye fem uker. Da selger jeg heller kameraet med litt tap. -KJ Lenke til kommentar
am3k Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Tilfredshet eller pengene tilbake Du har rett til å levere tilbake produktet opptil 15 dager etter mottagelsen i henhold til det som er beskrevet i de generelle salgsbetingelsene. Kontakt 00 33-561 75 50 63 for mer informasjon. Under salgsbetingelser finner en også følgende Territorium Kunder som bestiller på norsk hjemmeside, anses for å bestille i Norge og er underlagt norsk lov. Edit: En har dessuten muligheten til å sjekke status via. "Min Konto" Endret 27. november 2004 av am3k Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Ser at det er EU modeller, hva gjør man da feks med garanti saker? Hvis man har en feks Norsk Canon modell, sender man den til Canon Norge, og da går det relativt kjapt. Men Canon Norge vil ikke ha EU modeller, må de sendes tilbake til Frankrike da, dvs hvertfall en uke ekstra å vente Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå