Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann,

Driver å pusler med en intranet-side, der jeg har laget et dynamisk meny-system som åpner og viser filer i diverse mapper på en server. Når brukeren trykker på en link, har jeg et script som leser og formaterer filene i mappen linken referer til..

Den relevante biten:

strPath = "../Test/Test/"     'fysisk sti til den virtuelle mappen

Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set objFolder = objFSO.GetFolder(Server.MapPath(strPath))

Problemet her, er at jeg ikke vil lage et unikt script for hver av mappene som skal kunne åpnes, da dette vil innebære unødig sløsing med server-ressurser (foruten å være veldig lite elegant..). Vet at det på et eller annet vis skal være mulig å sende en variabel fra menyen som identifiserer hvilken mappe scriptet skal bearbeide. Har gjort lignende ting med forms, men kommer ikke på hva som kan passe i dette tilfellet...

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

Driver å pusler med en intranet-side, der jeg har laget et dynamisk meny-system som åpner og viser filer i diverse mapper på en server. Når brukeren trykker på en link, har jeg et script som leser og formaterer filene i mappen linken referer til..

Den relevante biten:

strPath = "../Test/Test/"     'fysisk sti til den virtuelle mappen

Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set objFolder = objFSO.GetFolder(Server.MapPath(strPath))

Problemet her, er at jeg ikke vil lage et unikt script for hver av mappene som skal kunne åpnes, da dette vil innebære unødig sløsing med server-ressurser (foruten å være veldig lite elegant..). Vet at det på et eller annet vis skal være mulig å sende en variabel fra menyen som identifiserer hvilken mappe scriptet skal bearbeide. Har gjort lignende ting med forms, men kommer ikke på hva som kan passe i dette tilfellet...

Sier hyperlinken i menyen noe om hvilken file som skal åpnes? F.eks slik: <a href="default.asp?fil=enfil.txt">menypunkt</a>.

Hvis den gjør det så kan du jo bare slenge på et ekstra parameter som forteller hvilken mappe filen ligger i, slik : <a href="default.asp?fil=enfil.txt&path=../Test/Test/">menypunkt</a>.

ASP koden blir da

strPath = request.item("path")     'fysisk sti til den virtuelle mappen

Lenke til kommentar

Tusen takk! Med en liten modifikasjon funka det som en drøm det..

Menyvalgene peker direkte til scriptet som skal generere mapper (ikke filer i mappene), så løsningen ble da å legge til path-parameteret i linkene til scriptet på denne måten:

<div id="divFoldSub0_5" class="clFoldSub"><a href="referat/generatefolder.asp?path=../Test/Testfolder/" target="mainFrame" onfocus="if(this.blur)this.blur()"> 
           Produksjonsmøta</a><br>
         <div id="divFoldSub0_5" class="clFoldSub"><a href="referat/generatefolder.asp?path=../Test/Testfolder2/" target="mainFrame" onfocus="if(this.blur)this.blur()"> 
           Leiargruppa</a><br>

:yes:

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...