Gå til innhold

Knitring på lyden i en video fil! ANOYING!

Anbefalte innlegg

Ok, har et prosjekt som er satt sammen i premier. Det består av videofiler uten lyd, med lyd, bitmaps og wav filer.

Eksportere uncompressed for å kjøre det gjennom en kompressor etterpå. Bortsett fra lyden som blir komprimert i Microsoft PCM format.

Etter flere forsøk nå så får jeg ALLTID knitring på lyden på forskjellige steder i videoen. Først fikk jeg tips om at alle må ha samme khz verdi. Så samplet om lyder opp til 48 000 khz. Så alle video og wav filer har 48 khz, 16 bit stereo.

Men selv om jeg rendrer ut med det så er det FORTSATT knitring. Selv om lyden er uncompressed, eller PCM.

Har noen noe erfaring med HVORFOR slike knitre/støy lyder oppstår. Hva bør jeg se på for å få dem bort. De er selvfølgelig ikke der når jeg jobber med filen, men kommer når filen lages ut som uncompressed AVI.

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart å luke det ned til bakgrundsmusikken jeg brukte. Fikk en lydfil med mye høyere kvalitet og testa med den. Nå oppstår knitringen når talen på videoen starter.

Hadde jeg bare forstått hvorfor det skjer..er det et resultat av at den ikke klarer bitraten..eller hva..men anner ikke.

Støyen bare er der!!

Siste update: Exporterer jeg lyden separat, så er den perfekt. Så det er kombinasjonen video og lyd som fucker opp. Så da er spm om jeg skal eksportere dem hver for seg, og så sette sammen til en fil et annet sted....

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...