mbst Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Har bestilt to Moby-CD-er fra en britisk nettbutikk, Play.com. Frakt er gratis. Det koster £18,48 = 224kr tilsammen pdd. -Dette er over 200kr, og fortolling kommer inn i bildet. Hvis dette er prisen jeg må betale. Når jeg bestiller ting fra Amazon.co.uk, trekkes britisk mva fra prisen før de sender. -Fungerer det også slik på Play.com? Mens dette fratrekket kommer klart og tydelig frem på Amazon, står fortsatt den opprinnelige prisen på ordreoversikten på Play.com. Lurer altså på om de trekker fra britisk mva før de sender fra Play.com, selv om det ikke kommer frem av oversikten. Uten britisk mva (16%?) kommer det på 188kr pdd. For sikkerhets skyld bestilte jeg CDene hver for seg (frakt er jo gratis), da kommer i hvertfall ingen av pakkene på over 200kr. Spørsmålet da er om de allikevel kommer til å sende dem i én pakke, det er jo samme mottaker og betaler på begge. -Hva tror dere om dette? _________ SirHartge & Co :wink: - Vet dette er feil kategori å poste i, men svar haster slik at jeg eventuelt kan avbestille før de sender det. Og denne kategorien er vel den mest bevandrede. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Jeg bare sier en ting: ikke bli overasket om du må ut med totalt ca 500 kr for de to CD'ene. Norge SuGeR. Den eneste måten det går an å bestille fra utlandet på, er å forhåndsbetale. (og jukse litt med fakturaen som blir sendt :smile: ) Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Play sender alle pakker 1 og 1. Du kan bestille 100 filmer/cd'er samtidig, men de kommer hver for seg. Når det gjelder mva, så er jeg ikke sikker. Husk at de holder til på Jersey og ikke har så mye mva (mye mindre en britisk mva). Les litt i denne tråden fra no.teknologi.video. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Du skal ikke betale mva i det landet du bestiller fra, bare til norge. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 00:21, borre skrev:Play sender alle pakker 1 og 1. Du kan bestille 100 filmer/cd'er samtidig, men de kommer hver for seg. Da går det nok i orden.. Takker! :smile: PS. Det er forhåndsbetalt med Visa. Trodde forresten Jersey var et sted i UK jeg.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 11:05, mbst skrev:Trodde forresten Jersey var et sted i UK jeg.. "Skatteparadis" :wink: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
mbst Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 11:25, borre skrev: Quote: Den 2002-05-12 11:05, mbst skrev: Trodde forresten Jersey var et sted i UK jeg.. "Skatteparadis" :wink: Får vel flytte dit da! :smile: Lenke til kommentar
jellow Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 har bestilt fra play247.com, men kan ikke huska et jeg så noen plasser der det sto at dem hadde trukket fra den britiske mva. pakkene blir sendt hver for seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå