Ravn Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Har et Aopen H600B kabinett og har tenkt å kjøle det en del. Tingen er at jeg klokker både CPU'en og skjermkortet en god del. Tenkte å installere noen PAPST vifter og gå for en Sunbeam eller en Vanteq Nexus Noen som vet om dette er veien å gå, og hvilken av disse viftekontrollene jeg bør velge, og hvorfor? Alle innspill mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 har en haug med gode erfaringer fra Sunbeam sin, og angrer på at jeg fortsatt ikke har den(Cooldrive 4) Man kan stille viftene helt ned/av, og hver kanal kan drive 20w..(!) har ingen erfaringer med den andre, men annbefaler deg Sunbeam rheobus, hvis du skal ha deg viftestyring! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 ...men den har kanskje litt for kraftige leds... Har denne på rommet, og hadde det ikke vært for støyen fra hdd`ene mine, så hadde jeg vurdert svart penn elns over leds`ene. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 hvorfor tusjer du ikke bare over de da? hardiskene støyer jo like mye.. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Men ang viftene da? Er PAPST veien å gå? Vil kjøle en del, men Delta blir for ekstremt Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 jeg har en sunbeam rheobus, og er godt fornøyd men LED'sene er ganske sterke ja, de kan du eventuelt bare tusje over.. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 papst er bra... Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Hadde først en Sunbeam Rheobus Rev.1 som jeg var meget fornøyd med. Solgte så kabinettet - rheobus inkludert - , og prøvde meg så på en Vanteq Nexus 3.5" i nykabinettet. Den sugde forferdelig.. klarte ikke å levere jevn spenning til cpu-vifta (120mm Sunon) som trakk ganske bra med strøm.. så vifta sto og gikk opp og ned på turtall hele tiden. Ble så ganske lei av dette etter en stund, og kjøpte meg en Sunbeam pånytt. Som også leverer stabil spenning. Det var dog bare på 120mm'ern at den ikke klarte å levere jevnt.. de andre viftene gikk det fint med. Men uansett: Min konklusjon er ihvertfall at det blir Sunbeam fremover på meg. Edit: Skriveleif Endret 22. september 2004 av MetaBaron Lenke til kommentar
whom Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Har ikke vært borti viftestyring før.. Og tror jeg skal gå for sunbeam, men vil forsikre meg om at jeg da fint kan koble mine 3 lysvifter og min cpu vifte... (har en vanlig papst vifte uten luftestyring) Noen som kan bekrefte dette, så bestiller jeg Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg har hatt Sunbeam siden den ble lansert, og den har fungert fint. En kompis kjøpe nylig Vanteq, og det virker som det er litt forsinkelse fra du skrur på knappene til viften endrer hastighet. Det som er mest irriterende er likevel den ustabile hastigheten på viftene, det er noe hvertfall jeg ikke hadde giddet å høre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå