Howard Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 ASUS låser opp multiplikatoren ASUS har funnet en metode som lar deg stille multiplikatoren på Intel-prosessorer, som i uminnelige tider har vært låst. Dessverre kan man kun stille multiplikatoren nedover, ned til 14x. Les artikkelen her Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Nedddover ja - det var jo kult - det får dem sikkert sogt mye på. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Den posta jeg i natt , slo deg på målstreken http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=301388 Endret 22. september 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Nedddover ja - det var jo kult - det får dem sikkert sogt mye på. Jepp, det er glimrende for alle de som overklokker og hindres av CPU-hastigheten. Glimrende! Lurer på hvrodan de klarte dette? Intel har jo hatt låst multiplier helt siden PentiumII og Asus er neppe de første som har forsøkt seg på dette. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Nedddover ja - det var jo kult - det får dem sikkert sogt mye på. Dette er jo bare for entusiaster! Dessuten er det ved å sette opp FSB en får bedre ytelse på en P4! Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Nedddover ja - det var jo kult - det får dem sikkert sogt mye på. Dette er jo bare for entusiaster! Dessuten er det ved å sette opp FSB en får bedre ytelse på en P4! feil. ramhastighet har mye å si på p4 Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Hei, Ja ja - det var jo en bra nyhet. Da får mit 'gamle' P4C800-E Deluxe kanske enda lengere levetid Mvh Kimmer Endret 22. september 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 De nye prescottene kommer sikkert med noe tilsvarende cool'n'quiet, dvs at cpu automatisk setter ned multiplieren når den ikke er under høy load. Ergo så er ikke multiplierene nedover låst... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Dette er vel noe ala det samme som en har muligheter til på A64 . Lenke til kommentar
Sky-Lord Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Nedddover ja - det var jo kult - det får dem sikkert sogt mye på. Dette er jo bare for entusiaster! Dessuten er det ved å sette opp FSB en får bedre ytelse på en P4! netopp det som er poenget da gutten min. Nå kan du sette ned multiplikatoren og sette OPP FSB. Begrensa hvor mye du kan sette opp FSB når mltp. er låst. Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 hmmm, posta med et annet brukernavn gitt. sky-lord er gammalt Lenke til kommentar
HKS Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 De nye prescottene kommer sikkert med noe tilsvarende cool'n'quiet, dvs at cpu automatisk setter ned multiplieren når den ikke er under høy load. Ergo så er ikke multiplierene nedover låst... Ja, det kommer de til å komme med, det finnes allerede, bare se på mobile Pentium 4 prosessorene... Intel kommer nok til å aktivere dette for nye prosessorer etterhvert, men de som allerede har kjøpt Prescot får nok neppe dette, akkuratt som støtte for NX-bit... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jppii!! Skal bli spennende å se hvor mye jeg klarer å underklokke CPU'en min. Hittil ser det ut som om resultatene har vært svært bra for de som allerede har underklokket. Leste om en kar som hadde klart å klokke ned fra 3.4 til hele 1,5ghz. Systemet hans var 100% stabilt ved kjøring av prime95 i 48timer. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Raptor,22/09/2004 : 14:26]Intel kommer nok til å aktivere dette for nye prosessorer etterhvert, men de som allerede har kjøpt Prescot får nok neppe dette, akkuratt som støtte for NX-bit... Hei, Dette er allerede aktivert fra 3,2Ghz Prescott (S478) og oppover - og fra 3,4Ghz (s775) og opp. Les på ASUS' sine sider. Mvh Kimmer Endret 22. september 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Synd at det ikke går på min 3,2NW Da hadde jeg kjøpt nytt minne og klokka den opp en smule Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jppii!! Skal bli spennende å se hvor mye jeg klarer å underklokke CPU'en min. Hittil ser det ut som om resultatene har vært svært bra for de som allerede har underklokket. Leste om en kar som hadde klart å klokke ned fra 3.4 til hele 1,5ghz. Systemet hans var 100% stabilt ved kjøring av prime95 i 48timer. Jepp, underklokking og undervolting for å få et stillegående og kjølig system er også en mulighet som blir langt bedre nå. Kanskje det også går an å slå på "speedstep" på disse? Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Nedddover ja - det var jo kult - det får dem sikkert sogt mye på. Dette er jo bare for entusiaster! Dessuten er det ved å sette opp FSB en får bedre ytelse på en P4! netopp det som er poenget da gutten min. Nå kan du sette ned multiplikatoren og sette OPP FSB. Begrensa hvor mye du kan sette opp FSB når mltp. er låst. huh?, var den til meg?, Det var ihvertfall det som var hele poenget mitt , å sette ned multiplikator, og opp fsb feil. ramhastighet har mye å si på p4 ramhastighet er ofte synkront med fsb , utrykte meg kanskje litt dårlig da... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Synd at det ikke går på min 3,2NW Jepp, samme på min3,2nw Kanskje ASUS da kan mekke en slags speed step teknologi som endre litt på MPen "of the fly"... Fett! Som "vi" har sagt, Asus er best! Lenke til kommentar
hainz Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Og underklokking racet er igang!!!! Mulig jeg får starte netsiden Underklokking.no Lenke til kommentar
corcky Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Dette har kunnet blitt gjort en god stund, men det er først nå det har blitt tilgenglig for "alle" ved disse nye biosene. http://forums.extremeoverclocking.com/show...ad.php?t=113084 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå