myphos Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) #emnetittel endret slik at den beskriver tråden bedre# Er på vill leiting etter linux driver til Tandberg 15 " LCD. (modell LC 53). Finns det en barmhjertig sjel som kan har en ide om hvor noe sånnt kan oppdrives? Endret 23. september 2004 av It's me Lenke til kommentar
Lisa_Nilsen Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 hmm.... tandberg skjermer har jeg aldri hørt om.... ligger jeg litt etter ? eller er det et ukjent merke ? finner ikke dette merke på noen lcd tester.... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Ingen som bruker drivere til skjermen i noe OS. Du må sette inn riktige H og V.hz opplysninger om skjermen din i xorg.conf eller XF86Config fila di Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hvis du ikke har hørt om Tandberg er enten veldig ung eller svært ignorant. On-topic: Hvorfor trenger du driveren? Man trenger jo strengt talt ikke driver til skjerm. Lenke til kommentar
Lisa_Nilsen Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 snakk om komplisert... Lenke til kommentar
Lisa_Nilsen Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hvis du ikke har hørt om Tandberg er enten veldig ung eller svært ignorant. On-topic: Hvorfor trenger du driveren? Man trenger jo strengt talt ikke driver til skjerm. samma er Tandberg et populært merke ????? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Nei, ikke nå lenger, men det var ganske populært her i landet for en del år tilbake. Lenke til kommentar
Lisa_Nilsen Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 ok... derfor jeg ikke har hørt om det merket før ung Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Det var det jeg regnet med. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Tandberg er da svært populært i visse kretser fortsatt. Er en av Norges store IT-bedrifter. Når sant skal sies, så selger de vel ikke så mye utstyr for hjemmebrukere, men de er svært store på videokonferanseløsninger bl.a. Tør nesten påstå at alle over 15 som er litt interessert i data bør ha fått med seg Tandberg...ellers er det kanskje på tide å fjerne skylappene Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Tandberg har avtale med Statoil Norge sin hjemmePC løsning, og MultiQ har samme ordning med Nordea. Så jeg har en av hver Endret 25. september 2004 av Troy Henrik Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Tandberg er da svært populært i visse kretser fortsatt. Er en av Norges store IT-bedrifter. Når sant skal sies, så selger de vel ikke så mye utstyr for hjemmebrukere, men de er svært store på videokonferanseløsninger bl.a. Tør nesten påstå at alle over 15 som er litt interessert i data bør ha fått med seg Tandberg...ellers er det kanskje på tide å fjerne skylappene Navnet "Tandberg" eksisterer fortsatt, men den opprinnelige bedriften er borte. Lenke til kommentar
Lisa_Nilsen Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 shit ! her er det folk som har peiling ! i forhold til meg Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Tandberg er jo en nasjonalskatt! Ingen her som har hatt en Tandberg Sølvsuper? For en skam. Selv har jeg bare ruslet rundt siden 1986, men vet da godt hva Tandberg er Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Tandberg er da svært populært i visse kretser fortsatt. Er en av Norges store IT-bedrifter. Når sant skal sies, så selger de vel ikke så mye utstyr for hjemmebrukere, men de er svært store på videokonferanseløsninger bl.a. Tør nesten påstå at alle over 15 som er litt interessert i data bør ha fått med seg Tandberg...ellers er det kanskje på tide å fjerne skylappene Navnet "Tandberg" eksisterer fortsatt, men den opprinnelige bedriften er borte. http://www.tandberg.no/our_story/history.jsp ser da virkelig ut som Tandberg er det samme gamle, grunnlagt i 1933 med Tandberg Radiofabrikk. Kjernevirksomheten er riktignok endret og selskapet er splittet i i flere selskaper, men alt opererer under Tandberg navnet. Edit: Du mente kanskje at den gamle kjernevirksomheten er borte? Noe ala Nokia som egentlig begynte med produksjon av bildekk eller no slikt Endret 22. september 2004 av The Jackal Lenke til kommentar
slettet Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Har non Tandberg fasetthøgtalere heime. Dei er kule. Desverre har dem stått ute i mange år no, og begynner å sjå litt stygge ut, men lyder like pent enda. Bestefar min har litt forskjelligt Tandberg radio-utstyr heime, blandt anna ein av dei fyrste FM-radioene dei produserte, og er i dag i dagleg (ukentleg) bruk. Tandberg i dag produserer i dag blandt anna backup-løysninger (DTL og SLR?). Firmaet Tandberg vart vel oppretta i '33, om eg hukser rett. Meiner å hukse at det var ein strid internt i selskapet (som havna i retten) for nokre år sidan angåande domenet tandberg.no, då Tandberg DATA og eit eller to av dei andre "avdelingene" ikkje klarte avgjer kven som skulle ha det. [edit]Litt offtopic, men det er no so. Ser eg er ikkje aleine. Er ein kar på Voss som visstnok har landet største Tandberg-samling.. Endret 22. september 2004 av nmedaas Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Tandberg er da svært populært i visse kretser fortsatt. Er en av Norges store IT-bedrifter. Når sant skal sies, så selger de vel ikke så mye utstyr for hjemmebrukere, men de er svært store på videokonferanseløsninger bl.a. Tør nesten påstå at alle over 15 som er litt interessert i data bør ha fått med seg Tandberg...ellers er det kanskje på tide å fjerne skylappene Navnet "Tandberg" eksisterer fortsatt, men den opprinnelige bedriften er borte. http://www.tandberg.no/our_story/history.jsp ser da virkelig ut som Tandberg er det samme gamle, grunnlagt i 1933 med Tandberg Radiofabrikk. Kjernevirksomheten er riktignok endret og selskapet er splittet i i flere selskaper, men alt opererer under Tandberg navnet. Edit: Du mente kanskje at den gamle kjernevirksomheten er borte? Noe ala Nokia som egentlig begynte med produksjon av bildekk eller no slikt Det var det jeg mente ja Kvaliteten på radioer, tv'er, høyttalere og forsterkerne deres var veldig høy. Har flere gamle Tandberg produkter hjemme. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Tandberg er jo en nasjonalskatt! Ingen her som har hatt en Tandberg Sølvsuper? Pfsss - har en huldra 10 stående jeg Ang drivere til skjerm så kjenner jeg ikke situasjonen i *nix, men i windows kan drivere ha en del å si på LCD. Du får bilde, men det kan bli bedre med drivere Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Drivere til skjerm bruker man generelt ikke. Det en driver vanligvis er i windows er bare en .ini fil med timingtabellene til skjermen som brukes i de tilfellene operativsystemet ikke klarer å lese skjermens DCC informasjon. En skjerm er i utgangspunktet en ren analog komponent som ikke trenger noe spesiell programvare for å fungere (gjelder også DVI selv om selve overføringen er digital) I XFree og Xorg (Xorg er bygget på XFree 4.3.0, konfigurasjonen er helt lik) oppgir man disse dataene manuelt som en range av linjefrekvens (horisync) og vertrefresh (refreshrate). Disse dataene står normalt i manualen til skjermen, hvis ikke legger du disse linjene inn i configfilen din i monitor seksjonen sammen med riktig oppløsning i screen seksjonen burde du være på trygg grunn. (Skulle fungere opp til 1024x768@60Hz): HorizSync 30-55 # maks 55kHz linjefrekvens VertRefresh 60 # Kun 60Hz tillatt Hvis du flytter tråden til Programvare->Linux/Unix er det mange flere som har LCD skjermer som kan svare. Endret 23. september 2004 av MailMan13 Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Flyttet til skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå