Gå til innhold

Pc vil ikke starte

wim

Anbefalte innlegg

Hei, en kamerat av meg kjøpte nettopp ett nytt system bestående av :

ASUS K8N-E Deluxe

AMD 64 3200+

Twinmos 512MB cl2.5 DDR400

Qtec kabinett m/PSU

Fra før av har han en Samsung harddisk 160GB ATA133

Problemet er at etter montering vil ikke systemet starte. Tilogmed ikke viftene starter når han trykker power-knappen. Hovedkortet har blitt testet på min maskin, og det fungerer fint. CPU'en har blitt sendt tilbake til komplett, og de sier de ikke fant noen feil ved den. Jeg prøvde å starte pc'en med mitt eget powersupply, men dette virket heller ikke. Det er strøm i hovedkortet, ettersom det er en grønn led som lyser når hovedkortet har strøm.

Har noen peiling på hva som er feilen ved denne maskinen, og hvordan man kan rette opp i det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ingen kloke hoder som har en løsning på mitt problem der ute?

Vel, du har fått hovedkortet til å virke i ditt kabinett, og da regner jeg med de komponentene du listet over slik at vi kan være sikker på at de virker i ditt kabinett. Hvis ikke. Test alle komponentene i ditt kabinett slik at du vet at alle virker.

Prøv følgende:

1. Skru ut hovedkortet og legg det på en isolerende matte (papplate eller lign.) VÆR FORSIKTIG. Dette innebærer noe risisko så vær sikker på at du ikke lager noen kortslutninger. Sett i de delene du trenger for å starte opp maskinen.

Skjer det noe? Det er nemlig mulig at du har kortsluttet kortet når du skrudde det fast i kabinettet.

2. Prøv å starte maskinen med et skrujern e.l. NB! VÆR FORSIKTIG. Du må lage en forbindelse mellom punktene på pinnen for Powerswitch.

Du kan også ta en titt her: LINK

jim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...