wim Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hei, en kamerat av meg kjøpte nettopp ett nytt system bestående av : ASUS K8N-E Deluxe AMD 64 3200+ Twinmos 512MB cl2.5 DDR400 Qtec kabinett m/PSU Fra før av har han en Samsung harddisk 160GB ATA133 Problemet er at etter montering vil ikke systemet starte. Tilogmed ikke viftene starter når han trykker power-knappen. Hovedkortet har blitt testet på min maskin, og det fungerer fint. CPU'en har blitt sendt tilbake til komplett, og de sier de ikke fant noen feil ved den. Jeg prøvde å starte pc'en med mitt eget powersupply, men dette virket heller ikke. Det er strøm i hovedkortet, ettersom det er en grønn led som lyser når hovedkortet har strøm. Har noen peiling på hva som er feilen ved denne maskinen, og hvordan man kan rette opp i det ? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Er du sikker på at ledningen til power knappen sitter på riktig plass ? Det er nemlig fort gjort å plassere den på feil plass. Lenke til kommentar
wim Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Ja, det er jeg sikker på, såfremt den ikke er markert feil fra på kabinettet. Lenke til kommentar
wim Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Er det ingen kloke hoder som har en løsning på mitt problem der ute? Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg vil fortsatt prøvd noen alternativer når det gjelder ledningen til power knappen, prøv å snu den og diverse. Tror det er rimilig stor sjanse for at det er her feilen ligger. Lenke til kommentar
Ebola_4_U Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Er det ingen kloke hoder som har en løsning på mitt problem der ute? Vel, du har fått hovedkortet til å virke i ditt kabinett, og da regner jeg med de komponentene du listet over slik at vi kan være sikker på at de virker i ditt kabinett. Hvis ikke. Test alle komponentene i ditt kabinett slik at du vet at alle virker. Prøv følgende: 1. Skru ut hovedkortet og legg det på en isolerende matte (papplate eller lign.) VÆR FORSIKTIG. Dette innebærer noe risisko så vær sikker på at du ikke lager noen kortslutninger. Sett i de delene du trenger for å starte opp maskinen. Skjer det noe? Det er nemlig mulig at du har kortsluttet kortet når du skrudde det fast i kabinettet. 2. Prøv å starte maskinen med et skrujern e.l. NB! VÆR FORSIKTIG. Du må lage en forbindelse mellom punktene på pinnen for Powerswitch. Du kan også ta en titt her: LINK jim Lenke til kommentar
wim Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Takk for gode råd. Når det gjelder kortslutning av power-bryter-pinnene har dette blitt gjort med skrutrekker av naboen (elektriker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå