Gå til innhold

pcen nekter å starte opp, bygd den selv..

B4stian

Anbefalte innlegg

hei.

for en stund siden kjøpte jeg meg deler til en billig pc som jeg skal ha som server.

her er hardware'n:

asus a7v8x-mx (innebygd vga)

512 mb ram (pc2700)

120 gb hd

billig qTec kabinett m/ psu

cd-rom

floppy

cpu-kjøler

amd athlon xp 2500+ barton

sånn, det var det.. har satt sammen alt, men når jeg trykker på on/off knappen starter cpu-vifta og alt i 2-3 sekunder før det slår seg av. da får jeg ikke startet den på nytt, eneste måte er å dra ut strømkabelen å plugge den i igjen.

jeg har bygd pcen selv, men tror ikke jeg har skadet noen av tingene, lyset på hk lyser grønt, så det skal vel være ok?

noen som har noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis pcen starter og det går et par sekunder før den slår seg av igjen er det en stor sjanse for at det er cpu som går varm og skrur seg av. Sjekk om cpu kjølern er ordentlig intill cpuèn. Jeg hadde samme problemet og da var det cpu som gikk varm, kom ikkeno pip da dette skjedde meg.

mvh

Enigma

Lenke til kommentar
Hvis pcen starter og det går et par sekunder før den slår seg av igjen er det en stor sjanse for at det er cpu som går varm og skrur seg av. Sjekk om cpu kjølern er ordentlig intill cpuèn. Jeg hadde samme problemet og da var det cpu som gikk varm, kom ikkeno pip da dette skjedde meg.

mvh

Enigma

ok, skal sjekke en siste gang. kan jeg prøve å starte opp maskinen uten kjøleren på da? eller blir den overopphetet med en gang da??

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat det samme med et msi kort og xp2400+!!

Jeg sendte inn alt til psdata og fikk 1bg ram isteden for 512 :love:

Men tilbake til saken, det funka heller ikke når jeg fikk alt tilbake men så tok jeg alt ut igjen og alt inn igjen og da funka den :roll:

Må bare ta alt ut og inn igjen.

Hadde og problemer med et asus og xp2500+ og tok alt ut og inn igjen og funka.

Er en merkelig verden vi lever i..

Lenke til kommentar
og hva kan jeg kople fra for å få oppstartsskjermen??

Alt untatt skjemkort og psu. (Da skal du i hvertfall få pipelyd!)

Tar som en selvfølge at du har koblet til en pc-speaker!

ok, og siden skjermkort er innebygd i hk'et kan jeg dra ut alt da!?

det skal være Built-in speaker i kabinettet...

Endret av datating
Lenke til kommentar

Prøvd å ta ut og sette inn CPU igjen? Slike problemer kommer ofte av at CPU, minne eller et eller annet kort ikke er satt i skikkelig.

I tillegg kan det være lurt å dobbeltsjekke at CPU-kjøleren er koblet til strømuttaket for CPU-viften i tilfelle HK sjekker om CPU-viften er tilkoblet.

/ronny

PS. Built in speaker i kabinettet må fortsatt kobles til hovedkortet om du skal høre noe lyd fra den.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...