Debauchery Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg har 2 TwinMos 512 MB PC3200. Tingen er at CPU-Z viser brikke nr. 1 som DDR-SDRAM PC7300 - 512 MB, og den andre som DDR-SDRAM PC3200 - 512 MB. Kjører Dual-channel med slot 2 og 3 (får ikke kjørt 200 MHz med slot 1 og 3). Hva kan dette skyldes, og har det noen betydning? Kan ikke si jeg har merket noe, rent bortsett fra at systemet ikke finnes stabilt på 400 MHz FSB. Kan det være noe i veien med brikken? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Jøss, PC7300 er jo ganske heftig da, DDR på effektive 912 MHz! Jeg regner med at dette er en feil enten i CPU-Z-versjon, BIOS-versjon, eller fysisk bug i minnekontrolleren på hovedkortet. Hvis du får begge brikkene registrert som Dual DDR i oppstarten, kjører de jo på like frekvenser. Det går altså ikke an å få Dual DDR eller 200MHz med noen annen slot-kombinasjon enn det du har nå? Prøv en annen CPU-Z-versjon, og se om du får samme feil. Hvilket hovedkort forresten? Edit: Hvis det er den value-pakka til TwinMos som koster ca 1500,- har jeg sett på erfaringer at folk faktisk ikke klarer å kjøre begge på 200MHz. Og da er jo saken ganske enkel: Retur og få nye på garantien. Endret 22. september 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Det er et Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0, med disse brikkene. Er vel de samme som er med i value-pakken du snakket om. Kanskje jeg virkelig burde reklamere på dem, betale et lite mellomlegg og få noen bedre brikker... Bestilte varmespredere til disse to jeg har nå, men det vil vel ikke hjelpe noe særlig. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Kanskje jeg virkelig burde reklamere på dem, betale et lite mellomlegg og få noen bedre brikker... Det syns jeg hørtes fornuftig ut! Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 får jeg se et screenshot? at det virkelig står pc7300 der? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Nå står det PC3200 igjen Skal ta screenshot hvis det skjer igjen. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Forresten, vet du om Corsair sin value-pack (koster det samme som TwinMos sin) er noe bedre? Ellers tenkte jeg på Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå