iddi0t Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Ok. Jeg føler jeg har lest meg gjennom mengder av stoff uten å bli særlig klokere. Spørsmålet mitt er: Hvor mye har jeg å vinne/tape på å velge en skjerm med DVI til mitt 9600xt? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 DVI har kortere "vei" til og fra skjermen... VGA må gjennom mye rart som gjør at den går treigere. Jeg så noen bilder som var bedre forklart, men finner dem ikke. *leite* Jeg ville sagt kjøp en skjerm med DVI! Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Treigere? Vil heller si det slik at med DVI har du et digitalt signal som går rett fra GPU til skjerm, mens med VGA må signalet først gjøres analogt i skjermkortet for det går over til skjermen der det igjen må gjøres digitalt. Du har altså to konverteringer med VGA som du slipper unna med DVI. Hvor stort kvalitetstap du har på disse konverteringene avhenger helt av skjermkort og skjerm, men de er stort sett marginale Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Treigere? Vil heller si det slik at med DVI har du et digitalt signal som går rett fra GPU til skjerm, mens med VGA må signalet først gjøres analogt i skjermkortet for det går over til skjermen der det igjen må gjøres digitalt. Du har altså to konverteringer med VGA som du slipper unna med DVI. Hvor stort kvalitetstap du har på disse konverteringene avhenger helt av skjermkort og skjerm, men de er stort sett marginale Hehe, det var litt bedre forklart ja Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Har forklart det en del ganger, så den enkle versjonen begynner å bli finslipt nå Lenke til kommentar
iddi0t Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Syntes jeg leste et sted (rykter?) at med dvi kunne ikke lcd skjermen operere med mer enn 50/60 hz eller lignende... Men har det noe å si? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Men har det noe å si? Nei, du vil ikke oppleve flimmer som på CRT. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 En LCD på DVI vil operere på 60 hz. På VGA kan du sette den opp til 75 hz, men personlig ser jeg ikke forskjellen. LCD-skjermer er helt anderledes enn CRT, så en piksel vil lyse helt til den får beskjed om annet. Derfor vill ikke LCD flimre. Lenke til kommentar
iddi0t Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 En LCD på DVI vil operere på 60 hz. På VGA kan du sette den opp til 75 hz, men personlig ser jeg ikke forskjellen. LCD-skjermer er helt anderledes enn CRT, så en piksel vil lyse helt til den får beskjed om annet. Derfor vill ikke LCD flimre. Takker... Kan jeg leie deg inn når jeg til sist kjøper skjermen min? Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Selvfølgelig. Tar 625,- i timen for kjøpshjelp Neida, du har jo forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå