Gå til innhold

DVI / D-SUB

iddi0t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Treigere?

Vil heller si det slik at med DVI har du et digitalt signal som går rett fra GPU til skjerm, mens med VGA må signalet først gjøres analogt i skjermkortet for det går over til skjermen der det igjen må gjøres digitalt.

Du har altså to konverteringer med VGA som du slipper unna med DVI. Hvor stort kvalitetstap du har på disse konverteringene avhenger helt av skjermkort og skjerm, men de er stort sett marginale

Lenke til kommentar
Treigere?

Vil heller si det slik at med DVI har du et digitalt signal som går rett fra GPU til skjerm, mens med VGA må signalet først gjøres analogt i skjermkortet for det går over til skjermen der det igjen må gjøres digitalt.

Du har altså to konverteringer med VGA som du slipper unna med DVI. Hvor stort kvalitetstap du har på disse konverteringene avhenger helt av skjermkort og skjerm, men de er stort sett marginale

Hehe, det var litt bedre forklart ja :blush:

Lenke til kommentar
En LCD på DVI vil operere på 60 hz. På VGA kan du sette den opp til 75 hz, men personlig ser jeg ikke forskjellen.

LCD-skjermer er helt anderledes enn CRT, så en piksel vil lyse helt til den får beskjed om annet. Derfor vill ikke LCD flimre.

Takker... Kan jeg leie deg inn når jeg til sist kjøper skjermen min?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...