Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg med skjermvalg?


CoffeeBoy

Anbefalte innlegg

Jeg trodde først jeg hadde bestemt meg for en NEC 1760NX da jeg så den til 3790kr, men så var det en skjerm med 1 død pixel og en feilfri skjerm koster nå 4750kr. Den har gått opp med 300 kr eller noe fra den andre feilfrie prisen for en mnd siden.

Jeg programerer og spiller og dirver med litt av hvert, jeg er altså ikke bare en gamer.

Så tenker jeg. LCD er dyrere, tar mindre strøm, bråker mindre,er framtiden(mange har jo rett og slett sluttet med å lage CRT skjermer). Men CRT er billigere og større for mindre penger og de har bedre fargegjengivelse og oppløsning.

Det er et slit å velge ny skjerm ass....gah :cry:

 

Jeg tar sikte på å med tiden kjøre et dual oppsett, men det er jo ikke skrevet i stein akkurat. Men da er jo LCD et klart valg. Jeg vet ikke helt. Det som kunne hjelpe meg var om dere sitter inne med noen opplysninger om enten LCD eller CRT som kunne hjelpe meg med å tippe vekten i en av retningene. Oppløsning og fargegjengivelse og lite gjennomlysning er viktig for meg, men jeg er åpen for alt egentlig. Kommer en del an på prisen. Hva ville dere valgt? Noen jeg snakker med sier CRT bla bla er bra. Andre sier det er LCD som er fremtiden og CRT er no no.

Sigh...what to do...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men CRT er billigere og større for mindre penger og de har bedre fargegjengivelse og oppløsning.

Det er et slit å velge ny skjerm ass....gah :cry:

Akkurat dette har jeg lurt lenge på, hvorfor er det så mange som mener at CRT har bedre fargegjengivelse enn LCD? Også en del som påstår at kontrasten er mye bedre på CRT.

 

Grunnen til at jeg lurer er at jeg aldri har sett en CRT som er like klar som LCD-skjermene mine, og bedre på farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...