el_cash Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg skal rippe noen låter fra en cd over til .wav-format, og trenger filene så små som mulig. Siden filene skal brukes som "pausemusikk" på telefonitjeneste (som kun støtter .wav, og dessverre ikke .mp3) så holder det med 8khz og mono lyd. Har prøvd meg med Audiograbber, men ser ikke helt hvordan jeg kan få kvaliteten på .wav-formatet ned. Noen som har en løsning, eller vet om et annet (free-/shareware-) program som passer til å rippe låter fra cd til .wav-format med 8khz mono? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Kan ikke Windows Media Player gjøre dette da? Hvis ikke kan du bruke iTunes. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 (endret) nei, så langt jeg har sett klarer media player kun å rippe til wma-formatet, er dårlig med andre innstillinger der. itunes kan riktignok rippe til aac, men det hjelper meg lite. cluet er at jeg trenger å rippe til lavkvalitets wav-format, og dét har vist seg vanskeligere enn jeg trodde! alle forslag tas imot med stooor takk! edit: skriveleif Endret 22. september 2004 av el_cash Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 hm, jeg skjønner at wav ikke lengre et verdens mest populære format... Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Sony ACID 4, men det koster jo penger... Søk om du finner noe på download.com Lenke til kommentar
monstar Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg trur et program som heter cd-rip gjør det som du krever. Ta en google Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 har sjekket litt rundt, og dette er jammen ikke lett. sonic acid koster som nevnt penger, et program som heter "cd-rip" er ikke det enkleste å google etter (*alt* heter cd-rip...!), og jeg har funnet et program som heter "river past audio cd ripper" - men dette kan kun rippe to minutter av hver låt i gratisversjonen... *sukk* ingen andre her som vet om et program som kan rippe fra cd til lavkvalitets wav-format? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) EMP3 - CD to WAV and MP3 Ripper 1.28 Denne virker grei, pluss at den er gratis Edit: Hvis ikke den er noe god, sjekk her Endret 27. september 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) EMP3 - CD to WAV and MP3 Ripper 1.28Denne virker grei, pluss at den er gratis takk for tipset, thompzen. ulempen med emp3 er at den: 1. ikke virker. krasjet med runtime error hver gang. 2. uansett ikke kunne utføre hva jeg ønsker: rippe fra cd til wav med 8khz og mono lyd. 3. installerte fem-seks spyware/adware-applikasjoner som føkket opp pcen min noe jævelig. 4. linken til download.com hjelper ikke spesielt mye, da jeg helst ikke vil installere og teste ut 80 forskjellige applikasjoner. jeg vil gjerne unngå spyware og adware (!) på arbeidspcen min, det var derfor jeg i utgangspuktet spurte her fremfor å teste vilt. fint hvis noen andre kan anbefale et program som klarer å rippe fra cd til wav med 8khz og mono lyd - og allerhelst er gratis eller virker på minst tre låter i shareware/freeware-versjon! Endret 28. september 2004 av el_cash Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 har du de som wav sjekk dbpoweramp det er gratis og supert Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 1. ikke virker. krasjet med runtime error hver gang.2. uansett ikke kunne utføre hva jeg ønsker: rippe fra cd til wav med 8khz og mono lyd. 3. installerte fem-seks spyware/adware-applikasjoner som føkket opp pcen min noe jævelig. 4. linken til download.com hjelper ikke spesielt mye, da jeg helst ikke vil installere og teste ut 80 forskjellige applikasjoner. jeg vil gjerne unngå spyware og adware (!) på arbeidspcen min, det var derfor jeg i utgangspuktet spurte her fremfor å teste vilt. fint hvis noen andre kan anbefale et program som klarer å rippe fra cd til wav med 8khz og mono lyd - og allerhelst er gratis eller virker på minst tre låter i shareware/freeware-versjon! Oops My bad Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 har du de som wav sjekk dbpoweramp det er gratis og supert dbpoweramp var løsningen! takker & bukker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå