shagg0r Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 hvorfor bruker noen @ foran $connection = @mysql_connect() kan man bruke det forran alle funksjoner? Har det noe med at det da ikke kommer feilmeldinger ut? også en ting til hvordan skal jeg lage en script som sjekker om en form er riktig fylt ut når dette er kravene: $kundenummer må være på måten x-xxxx der x er et tall altså 6 siffer og bindestrek mellom det første og de fire siste.. håper noen kan hjelpe meg=) Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 @ gjemmer feilmeldinger som en funksjon måtte gi, det stemmer. Til spørsmål nummer to bruk regex: if (ereg("^[0-9]-[0-9]{4}$", $variabelSomSkalTestes)) { //gjør saker } Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) hvorfor bruker noen @ foran $connection = @mysql_connect() kan man bruke det forran alle funksjoner? Har det noe med at det da ikke kommer feilmeldinger ut? Yep. Eventuelle feilmeldinger vil bli skjult også en ting til hvordan skal jeg lage en script som sjekker om en form er riktig fylt ut når dette er kravene: $kundenummer må være på måten x-xxxx der x er et tall altså 6 siffer og bindestrek mellom det første og de fire siste.. håper noen kan hjelpe meg=) Ohh.. må bli noe ereg() eller noe sånt det, tenker jeg Mer kan jeg ikke si om den saken, dessverre.. EDIT: Litt for sen Endret 22. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Ok tusen takk for hjelpen! MEN.. jeg har et spørsmål til.. Nå har jeg da laget et script som feilkontrolerer formen. Hvis testen går igjennom skal dataene som ligger i formen sendes til databasen og etter det så skal det kontroleres om man fikk kontakt med databasen eller ikke. prøvde dette if (mysqlerror($connection) { print "Fikk ikke sendt dataene dine!"; } else { print "Dataene dine ble lagret!"; } men det funket desverre ikke noen som har noen løsningsforslag på problemet? EDIT: tror jeg løste det ved å sette if ("mysqlerror($connection)" == "1") istedefor Endret 22. september 2004 av shagg0r Lenke til kommentar
Laka Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 if (!$connection) { echo "Feil"; } else { echo "Riktig"; } Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) En grei måte å sjekke om en spørring var vellykket (data lagret) er denne (tror det er bedre enn/like greit som å sjekke om brukeren fikk kontakt med databasen.): <?php $result = mysql_query("INSERT INTO `tabell` ..."); if ($result) { // Lagret } else { // Ikke lagret. } ?> Edit: EDIT: tror jeg løste det ved å sette if ("mysqlerror($connection)" == "1") istedefor Nei, det løste ikke problemet. Der sjekker du bare om en streng er lik en annen (forskjellig) streng, og den vil alltid returnere false. Endret 22. september 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå