Gå til innhold

Noen generelle spørsmål i mysql

Anbefalte innlegg

hvorfor bruker noen @ foran $connection = @mysql_connect() kan man bruke det forran alle funksjoner? Har det noe med at det da ikke kommer feilmeldinger ut? også en ting til hvordan skal jeg lage en script som sjekker om en form er riktig fylt ut når dette er kravene:

$kundenummer må være på måten x-xxxx der x er et tall altså 6 siffer og bindestrek mellom det første og de fire siste.. håper noen kan hjelpe meg=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor bruker noen @ foran $connection = @mysql_connect() kan man bruke det forran alle funksjoner? Har det noe med at det da ikke kommer feilmeldinger ut?

Yep. Eventuelle feilmeldinger vil bli skjult

også en ting til hvordan skal jeg lage en script som sjekker om en form er riktig fylt ut når dette er kravene:

$kundenummer må være på måten x-xxxx der x er et tall altså 6 siffer og bindestrek mellom det første og de fire siste.. håper noen kan hjelpe meg=)

Ohh.. må bli noe ereg() eller noe sånt det, tenker jeg :hmm:

Mer kan jeg ikke si om den saken, dessverre..

EDIT: Litt for sen :blush:

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Ok tusen takk for hjelpen!

MEN.. jeg har et spørsmål til.. Nå har jeg da laget et script som feilkontrolerer formen. Hvis testen går igjennom skal dataene som ligger i formen sendes til databasen og etter det så skal det kontroleres om man fikk kontakt med databasen eller ikke.

prøvde dette

if (mysqlerror($connection) {

print "Fikk ikke sendt dataene dine!";

}

else {

print "Dataene dine ble lagret!";

}

men det funket desverre ikke :( noen som har noen løsningsforslag på problemet?

EDIT: tror jeg løste det ved å sette if ("mysqlerror($connection)" == "1") istedefor

Endret av shagg0r
Lenke til kommentar

En grei måte å sjekke om en spørring var vellykket (data lagret) er denne (tror det er bedre enn/like greit som å sjekke om brukeren fikk kontakt med databasen.):

<?php

$result = mysql_query("INSERT INTO `tabell` ...");

if ($result)
{
// Lagret
}
else
{
// Ikke lagret.
}

?>

Edit:

EDIT: tror jeg løste det ved å sette if ("mysqlerror($connection)" == "1") istedefor

Nei, det løste ikke problemet. Der sjekker du bare om en streng er lik en annen (forskjellig) streng, og den vil alltid returnere false. :)

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...