Gå til innhold

ATI radeon 9800pro 128 eller 256

karl-wilhelm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK, men legge ut et par hundrelapper kanskje det har råd til det jeg vil liksom , men jeg vill ikke bruke for mye på pc. Har alltid hatt ATI så jeg vil gjerne fortsette og ha det. Har noen av dere noen tips om andre ATI kort som er bra i forhold til pris. (Alt over 9800 altså)

Jeg vil foreslå GeForce 6800, antagelig der du får mest for pengene i dag. Skal du ha ATI har vi 9800PRO til ca 1800, 9800XT til 2600 (Club 3D, ellers 3700 og oppover) og X800PRO til 3500 (mye bedre enn 9800XT) som vil være aktuelle, de 2 sistnevnte med 256MB.

MSI GeForce 6800 128MB fåes hos komplett til 25-2600, og vil ihvertfall i mine øyne være et mye bedre valg (byttet favoritt fra ATI til nVidia da 6800 kom) selv om den bare har 128MB. Har du pengene, ville jeg gått for 256MB versjonen av 6800, gjerne GT, men det kan fort bli for dyrt for enkelte. Hadde jeg pengene og behovet, hadde nok jeg gått for dette: MSI GeForce 6800 GT 256MB

Det er dyrt, men det er konge.... Men snakker vi ytelse per krone, er 128MB nu'en valget....

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

kjøper du et Sapphire Atlantis radeon 9800 pro med 128 mb får du PCB'en til XT kortene... Altså temp proben og OVERDRIVE funksjonen om du flasher det til en GECUBE xtbios for 128 mb kort. Du har ikke så mye hente på de neste 128 mb'ene. Tester viser 4-5% ytelses økning som ikke er verdt pengene per dags dato... Heller kjøp det kortet og vent til de nye halverer prisen til våren....

Har selv et Sapphire kort, og synes ikke ytelsen skorter på andre områder enn i penisforlenger-testene hvor du får bedre score med de nye kortene.

Mine score:

3dmark03: ca.7100

3dmark 2001 se: ca.19700

aquamark: ca.47100

Men i spill har jeg ennå ikke opplevd hakking eller noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...