phelos Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hei, Jeg har litt problemer med en SMC7004vbr (versjon2) som er kjøpt hos komplett. Jeg bruker firewallen i den og setter opp hvilke porter som skal være åpne, f.eks 1412. Problemet er at først kan ruteren og DC++ fungere helt fint men så litt senere på dagen etter å spilt noen spill hvor jeg fyrer opp CD++ igjen så blokkerer ruteren port 1412 uten at jeg har gjort noen som helst forandringer i instillingene. Den bare virker ustabil og humørsyk. Har siste firmware. Har satt den tilbake til factory preset og satt alt opp på nytt hvor den fungerte fint igjen med det første men litt senere bare begynner å blokkere porten(e) som skal være åpne. Noen som har lignende erfaringer eller mulige løsninger? Takker på forhånd Lenke til kommentar
Legion Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 ja, har opplevd akkurat det samme, med samme ruter. den ville rett og slett ikke godta konfigurering, slik at etter reboot av ruter så hadde ingenting skjedd. jeg flashet firmware på nytt "R1.02-DDNS (Version-DDNS)" og den fungerer nå stabilt. det virker på meg som om det kan være en dårlig utført eller uheldig utført firmwareflash som er synderen. et tegn som jeg merket meg er at ved en "god" flash så ville ruteren komme med en popup om at instillinger i f.eks 'virtual server' tar effekt først etter reboot og at å OKe reboot også kom i en popup. det siste var ikke tilfellet før siste firmwareflash Lenke til kommentar
phelos Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Hmm... skal prøve å legge inn firmwaren på nytt. Takk skal du ha Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Personlig synes jeg SMC rutere er noe dritt. Har hatt 2 forskjellige modeller. Begge hadde samme stabilitetsproblemer. Den første måtte jeg tom. sende tilbake da WLAN bare sluttet å fungere etter ca. 1 år. Den andre har jeg lagt bort for godt, da jeg ble lei av å måtte resette ruteren i hytt og pine, og byttet den ut med en Zyxel ruter som jeg har hatt svært lte problemer med. Holder meg langt unna SMC rutere heretter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå