Yamato47 Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Hepp! Hvordan rippe iso-bilde fra dvd? Helst freeware. Nei, det er ikke film med vob-filer det dreier seg om. Daemon tools tror jeg skal klare å mounte dette, men jeg trenger et program til å lage iso-fil. mvh Are-Harald. [ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-05-11 21:52 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 WinIso f.eks. Bruker du Fat32 må du være oppmerksom på at max filstørrelse er 4 GiB. Bruker du NTFS er det "ingen" grense (dvs. flere terrabyte). Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 hmmm koster 30 dollar. Jaja, får vel 'jukse litt' igjen. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
klo Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 DVDDecrypter har versjon 3.0.0.17 der kan du mekke iso fil.. søk på goggle altavista .... osv.. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg har søkt som en tulling, og funnet bl.a. dvdencrypter. Problemet er at den ikke registrerer dvd-spilleren min, den kommer rett og slett ikke opp på menyen :sad: Kansje har jeg ASPI-problemer. Jeg prøvde å rippe med Nero, og fikk ei .ngr-fil på 4,5 gig. Men Nero image-drive takla ikke dette, og jeg fant ikke noe program til å konvertere .ngr-filer til et filformat daemon tools takler. Heldigvis har ikke produsenten av dvd-en lagt inn annen kopibeskyttelse enn serienummer. Løsningen ble å kopiere hele dvd-innholdet til en katalog for så å bruke subst-kommandoen fra cmd-vinduet til å mounte denne katalogen til Q: Nå har jeg hele dvd-utgaven av Encyclopædia Britannica 2000 liggende på harddisken, tilgjengelig uten dvd-plata og spinnelyd mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 hvordan kan du mounte en mappe som stasjon ? Bare kom med kommandoene... :razz: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 C:>subst /? Associates a path with a drive letter. SUBST [drive1: [drive2:]path] SUBST drive1: /D drive1: Specifies a virtual drive to which you want to assign a path. [drive2:]path Specifies a physical drive and path you want to assign to a virtual drive. /D Deletes a substituted (virtual) drive. Type SUBST with no parameters to display a list of current virtual drives. -------------------- Men så er spørsmålet: Godtas stasjon "q:" som en cd-rom? [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-05-12 14:04 ] Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Men så er spørsmålet: Godtas stasjon "q:" som en cd-rom? Britannica ser bare etter filene under bokstaven det ble installert fra. Q framstår som akkurat det det er, en montert katalog. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
geiran Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 07:52, arehb skrev: Quote: Men så er spørsmålet: Godtas stasjon "q:" som en cd-rom? Britannica ser bare etter filene under bokstaven det ble installert fra. Q framstår som akkurat det det er, en montert katalog. mvh Are-Harald. -hehe- Dette er det eldste trikset i cracke-universet :smile: -G, som fortsatt husker at mange av de første CD-rom spilla kjørtes via subst kommandoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå