TLZ Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Imorgen så skal eg på studietur til østeuropa. Jeg lurer i praksis på hva som er billig å kjøpe i disse landene(Russland, Estland, Sverige) Byene eg kommer til å være innom er førvrig: Stockholm, Talinn og St.Petersburg. Jeg har hørt at musikk er billig der, er dette snakk om piratkopier eller geniune CD'r? Effekter fra sovjettiden hvordan er det med det? Klær skal også (visstnok) være billig...? Hadde vært takknemlig for info på dette og/eller ting som er generelt sett greit å vite om disee landene. EDIT: Sprit, Alkohol o.l. er ikke noe vits å bable om da eg ikke drikker. Endret 22. september 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Første jeg kommer på av billige varer derfra er sprit En venn av meg var i Russland for ikke så lenge siden, og han sa at det var masse "billig" musikkcd'er, dvd'er etc overalt. Lenke til kommentar
lindasl Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 du får kjøpt billige piratkopier (cd'er og dvd'er) i russland. det er ikke alltid de virker, men de er så billige alikevel. Kjøp ikke alt av samme selger, kjøp noen av vær (da større sjanse for at noen virker..) Veldig nye filmer er det ofte dritt kvalitet på, rusisk oversatt tekst, altfor lav lydspor.. Sikkert mulig å kjøpe krigs effekter, men på gata lurer de deg, så du burde ha peiling på hva du skal ha.. Stockholm er forøvrig dyrt, ikke noe spec. de har det samme som her, bare ler butikker av vær. hvis du vil ha klær og har penger er dette paradis, masse kule klær der. De har også market (husker ikke helt hvor det er, men det ligger midt i sentrum, like ved en stor kino.. ovenfor dronningenesgate inn til høyre)der kan du finne morsomme ting noen ganger. Har du piercing og det mange butikker/studioer som har tøffe, originale smykker.. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Krystall er veldig billig i Estland. Kjøpte meg 6 whiskyglass sist jeg var der. Betalte vel 400-500 kr. Til sammenligning koster 1 av disse glassen 600 kr i Norge. mvh Pantera Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Sikkert mulig å kjøpe krigs effekter, men på gata lurer de deg, så du burde ha peiling på hva du skal ha.. Er litt usikker på hva eg skal ha her. Om eg skal ha. Tenkte mest på commie klær og sånt.... Men vil ikke investre så voldsomt her... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hva er billig i Russland, Estland og Sverige? Svar: Damer :D Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Sverige: Snus Estland: ehm... Russland: Det meste. Lenke til kommentar
Individual-48 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hvis du reiser først til Sverige så er vodka ganskje billig der, i estland er den enda billigere, og i russland er vann dyrere enn vodka. (Men i Russland kan du gjøre god varp på ikoner(det bryr du deg neppe opp) diverse klær - skinn er billigere, og etc) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Russland: Vodka, russiske lolitas, piratkopierte greier, og gamle russiske (atom)våpen. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Istede for å lage nytt emne, Noen som vet hvor mye det ca. koster for røyk og sprit på kiel ferga??? Skal til Polen og tyskland på slik fredsreise om ikke så lenge.. så tengte bare om noen vet hvor mye det koster? så jeg kan beregne hvor mye peng jeg må veksle til smugling:P Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (Men i Russland kan du gjøre god varp på ikoner(det bryr du deg neppe opp) diverse klær - skinn er billigere, og etc) Ikoner som i figurer? Slikt kan jo være stilig da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå